0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Blir inte riktigt klok på din planritning planritning som jag misstänker gick ganska fort att rita upp Står inte vilken del av Sverige du bor men även om du stoppar in en kraftig maskin så är risken stor att du kastat ut merkostnaden för en överdimensionerat aggregat i onödan ganska stor då du själv beskriver din trapp som ganska stängd.Om du eldar i din Contua spis får du bra med värme upp då eller är det som ett "lock" i trappan ?För får du inte upp värmen med conturan kommer det inte bli mycket bättre med en kraftigare maskin än nödvändigt, ska du försöka ha den på mycket hög fläkthastighet för att på den vägen försöka trycka upp luften kommer du bli tokig på blåsten och ljudet om ni vistas i det rummet där innerdelen är placerad !!!Priserna du uppgav måste vara med bra garantier då dom var lite höga annars
Hi CheriffJag håller med TS comfort 25:an kommer säkert räcka till, gällande pax fläkt (om det är 200 serien du menar) så funkar de ju bra för fuktevakuering, men för värmeförflyttning är flödet för lågt, men behöver nog ca 5 ggr mer flöde för att de ska göra en tydlig värmehöjning i "stängda " avdelningar.Mvh/Svante
Jag valde 25:an inte för priset mer för att jag behövde 2 st p.g.avplanlösningen.Tyckte det räckte med 2 små.Det är ändå lite overkill med 25:an så jag är nöjd.Grymt varm hemma nu.Och det som jag i första hand känner mig mest nöjd med ärden otroligt tysta ute och innerdelen.Samt kraften i pumpen, den ger grym värme.Min gamla Sanyo 123 har inte en chans o hänga med.Och om den gör det så låter den som fan.