ECOMO knappen sänker ineffekten max ca 2A*230V=460W så att pumpen går på låg varv och i mitt fall så klarar
det att värma mitt hus ned till 0 grader (vad spar man jaa längre gång tid mellan avfrostningar
bättre cop men efter en av frostning så tar det länge tid innan tempen går upp men jag märker
ingen större skillnad)
när sedan det blir lägre än 0 grader använder jag ISTÄLLET den andra knappen QUIET den sänker
även ineffekten max 4A*230V=920W (den hjälper även till om man får ljud i väggar )
sen när inte det räcker till så släpper man lös pumpen utan begränsningar
så när det vart -15 förra året så slog man på elementen eller stängde något rum inte stängde av
pumpen
bor i ett typ betong hus om man låter kylan få tag i betongen då tar det lång tid att få tillbaka värmen
hur det är i ett timmer hus vet jag inte
om jag hade en bras kamin så skulle pumpen få gå hela tiden pga att flödet av luften cirkulerar
men som allt annat beror det på förutsättningar/husets konstruktion
men för att detta skall fungera måste man ha en fungerande pump ?
Belarius wrote
kom ner i morse (1,8 grader ute) och det var 18-19 grader inne, pumpen var inställd på 22 grader. den blåste bara ut 33 grader så det är ju inte undligt att husen inte blir uppvärmt.
testade att trycka in power knappen vart ingen skillnad.
sen testade jag att dra ur strömmen och startade pumpen ingen och drog upp den till 30 grader och då började den blåsa ut 50 grader! säkte det 24 grader och förtfarande 50 grader ut så jag får testa detta ett tag.
fungerar den som den ska nu eller
ålder på pumpen ??
för att se om en pump räcker till
tänk m3 istället för kvm
mvh tba