0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej ! Nu har jag då ochså kollat utblåstempen på vår Chofu . Jag tog åxå en bild av mätaren . Den visar 49,7 grader . Kollade en gång till efter fotograferingen och då blev det t.o.m 53 grader ! Utetemp -2 ,Innetemp 22 grader , Börvärde 30 grader , fläkthast 2 . Elförbrukning visade konstant på 1170 watt vilket då borde betyda att den gick på MAX varvtal ! enligt stickproppsELmätare inköpt från LIDL . Uppgiven MAXeffekt : 5.1 kw . Jag kom ej upp till 60 grader men vackert så ändå !
Utblåstempen är helt ointressant om den inte ställs i relation till luftflödet.Jättelätt att skicka ut 60 grader om fläkten nästan står stilla...
Jag sänkte börvärdet en grad till, till 19°C och då gick den i off-läge.Jag tänkte göra en mätning senare för att bara kolla lägsta ineffekt, men det kräver lite tålamod och stå och vänta.När det gäller innedelen så vet jag inte om det är tanken att man ska kunna fälla upp kåpan vid drift, det är som ett lock på framsidan som klickar fast halvöppet så att säga (i en vinkel på 50° ungefär). Det är ju iof till för att ta ut och rengöra filrena, filtrena går hela vägen från väggen till precis ovanför där lysdioderna är ovanför luftutblåset. Jag har kört med den så att filtrena är ordentligt igensatta på ovansidan men i princip inget dam finns på framsidan som är under kåpan. Konstruktörerna borde ju inte öppnat upp framåt och satt filter där om det inte va till för att suga därigenom..?
Han får ju ut högre uppvärmningseffekt ur maskinen med öppen frontlucka, är ju det som är hela grejen.
Citat från: snillet skrivet 08 december 2009, 14:37:21Han får ju ut högre uppvärmningseffekt ur maskinen med öppen frontlucka, är ju det som är hela grejen.Välkommen till forumet snillet!Starkt av dig att öppna med en diskussion med Raffen. Jag får önska dig lycka till.