0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har ju precis installerat den, så statistiken är knapphändig än så länge. Dessutom har jag inte haft mätardosan på plats hela tiden. Eftersom det är en inverter så varierar strömförbrukningen beroende på hur hårt den jobbar, men den ser ut att ligga på ca 800-1065-1350W och pendla när kompressorn går. Sedan går den ner runt 160W. Något jag lagt märke till är att när den ökar i effektförbrukning så sker det ganska mjukt vilket jag är glad för eftersom den bara är säkrad till 10A ännu och dessutom delar uttag med akvariet Vi har klinkers i hall och kök och elvärmeslingor där, dessa går dock på sparlåga nu och är på mest för att det inte skall vara så kallt på golvet då källaren inte är uppvärmd I övrigt ingen annan värme på.Fläkthastigheten står på AUTO och vid 22 grader som vi har nu så går den oftast i lågfart och susar när temperaturen stabiliserats. Jag och frugan sover i samma rum som innerdelen och vi störs inte av ljudnivån, inte heller när fläkten varvar upp lite.Utedelen på andra sidan väggen hör vi inte överhuvudtaget. När jag är ute och lyssnar på utedelen så låter den i mina öron inte mer än den ena grannens Sanyo eller den andra grannens Panasonic...Ännu inga negativa erfarenheter alltså. Ska försöka logga förbrukningen under lite längre tid för att se vad kalaset kostar.
Hej igen,Jag såg just på mätaren att pumpen nu ikväll har varit uppe i en maxförbrukning av 2250W. Vet inte när exakt och varför, men det kan ha varit en kort stund när sonen (som är fem och nyfiken på allt, undrar vad han fått det ifrån ) lattjade med fjärren och maxade tempinställningen. Inga märkliga siffror trots allt tycker jag, över 10A momentant har det inte varit än alltså.Svärfarsan funderade också på en sådan här pump men Jula där han bor hade tydligen slut på dem just nu så han väntar och följer också min maskin med stort intresse
Hej GammlMan! 3050 watt för en Nocria som går på max låter väl inte alls orimligt tycker jag. Den pumpen skall ju sitta installerad med 16 Amp säkring och 2,5 mm2 kablar. Mvh Raffen.
Nu läste jag av förbrukningen och de senaste 25 timmarna har min nya inverter Coolix dragit 8,3 kWh. Temp inställd på 22ºC. Är inte det ganska bra, ni som vet?
Just det ja Naesstrom, fick du tag på någon pump idag och vad blev det för något, eller är tvångströjan fortfarande nära till hands?