Nu har morsan fått sin RAS 10 monterad, första gången jag sett en "live".
Monterad ovanför ytterdörren i ett älvsbyhus från -76 med ca 7 meter rör så ytterdelen kunde monteras på baksidan av huset.
Friginor lyckades med en riktigt fin installation, snygga kanaler och fint gjort.
Fin och smäcker innerdel, lite snyggare än monstret som hänger hemma hos mej
Pumpen verkade bra, lite svårt att testa ordentligt i +5 så man får väl se när det kryper ner mot -20 hur det funkar då.
Var lite som jag inte gillade med den, man var tvungen att ställa vingarna i sidled manuellt så det inte går att få automatisk sving på dom, gjorde inget där den sitter nu, men det kändes lite epigt.
Fläkt kontrollen, håller samma fläkthastighet även när den kommit upp i temp, bra om man eldar, men jag tycker det är irriterande att den inte slår av då.
Tyckte att utedelen lät mycket, mer än Nocrian i alla fall.
Var som ett skarpt ljud nästan som pipande/visslande.
Ett mysko fenomen, jag hade fläkt på 5 och börvärde på 23 den blåste då fullt, sen skulle jag testa den lite hårdare så jag ökade börvärde till 30 och fläkten var fortfarande på 5, men då gick fläkten ner i varv.
Testade sen att sänka börvärde till 27 och då gick fläkten på fullt igen, vet inte om det var nåt med denna pump bara eller om det är nåt Toshiba specifikt att den gör så för att värma upp innerdelen eller nåt. Kanske Raffen kan bringa klarhet i det.
En del negativt men verkade väl bra ändå, det viktiga är ju att den värmer till låg kostnad.
Glömde tyvärr fota den, men det blev riktigt fint där den sitter nästan som en tavla som "nån" här brukar säga