Hej! I fredags startades Ultimate-18 pumpen(Inverter) för första gången efter att den blivit flyttad från sitt gamla hem i Nyköping.
I samband med detta fick den nya elledningar och nytt köldmedel (407c).Enligt skylten på utedelen ville den ha 1450 gram för att kunna utföra sitt jobb. När vi slog på strömmen och startade med fjärren ställdes den in på 26 grader,mediumfläkt samt swing på "spjället". Efter ett par minuter kom det jämn fin värme ur innedelen och allt verkade vara frid o fröjd. Beslut togs om att låta apparaten vara på över helgen för att "känna" av den lite inför kommande vinter. Efter ungefär 18 timmar stängde apparaten av sig och stängde "spjället". Efter detta får vi ej liv i apparaten,men det säger "pling" när vi försöker med fjärren!!!
Ingenting blinkar om felkoder eller dylikt. En grön diod är all som behagar visa sig i nederkanten på innedelen.
Denna maskinen är från -04 enligt muntliga uppgifter.(Påstods :,v( ha funkat 100% tidigare
)
Jag har haft värmepump sedan i våras,alltså har jag inte saknat några kunskaper förrän nu!!
Finns det någon av er andra på forumet som tror sig veta vad detta fel kan bero på och varför den gick klockrent i 18 timmar?
Letade efter manualer lite varstans på nätet,det enda jag fann var en bruksanvisning för fjärren på Ultimates egna sidor.
Med hopp om fungerande pump! Mvh:Bostonne