0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vilka? Jag trodde jag läste alla Nocria trådar...
Citat från: gurravasa skrivet 18 december 2009, 17:58:55Vilka? Jag trodde jag läste alla Nocria trådar...Det är väl ett par stycken förutom den här jag sett hittills.
Citat från: gurravasa skrivet 18 december 2009, 17:58:55Vilka? Jag trodde jag läste alla Nocria trådar...Det är väl ett par stycken inklusive (obs, fel av mig...) den här jag sett hittills. Om du inte hittar den andra ska jag kolla lite senare.Det kanske inte är nåt att haka upp sig på, och att det finns förklaringar till varför enstaka exemplar inte lever upp till sitt rykte riktigt.Och just i det här fallet kan det ju bero på inställningen.
Nja, du kanske har rätt. Men är de verkligen monsterpumpar? Jag börjar undra lite faktiskt, ivf. när det gäller 14.
Vad menar du med monsterpump?
Kör vingarna takt ut istället, bättre spridning på luften, annars drar pumpen isig varmluften och drar ned effekten./A.
En fundering eller två.När det börjar bli kallt ute och pumpen börjar ge mindre (ute temp vid minus 23 grader)Ska man höja börvärdet på pumpen eller är det bättre att låta den stå kvar på ex 25 grader.Visst jobbar pumpen max ändå? tycker då det inte blir någon skillnad ifall ja höjer till 30.Sen visst jobba pumpen bättre om den har varm luft inne att jobba med?Alltså när den börjar minska i värme återgivning att man startar upp ett eller två el-element för att få upp värmen.Har läst någonstans att blir det för kallt inne så ger pumpen ännu sämre än om det har varit hyfsad temp.Det blir som en ond cirkel..hoppas ni förstår
Citat från: mcrave skrivet 29 december 2009, 22:01:15En fundering eller två.När det börjar bli kallt ute och pumpen börjar ge mindre (ute temp vid minus 23 grader)Ska man höja börvärdet på pumpen eller är det bättre att låta den stå kvar på ex 25 grader.Visst jobbar pumpen max ändå? tycker då det inte blir någon skillnad ifall ja höjer till 30.Sen visst jobba pumpen bättre om den har varm luft inne att jobba med?Alltså när den börjar minska i värme återgivning att man startar upp ett eller två el-element för att få upp värmen.Har läst någonstans att blir det för kallt inne så ger pumpen ännu sämre än om det har varit hyfsad temp.Det blir som en ond cirkel..hoppas ni förstårMärkte idag då vi hade -29 grader ute att min Nocria ökade i fläkt då jag satte fläkten på Auto i stället för på manuellt fläktläge 4 //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 29 december 2009, 22:03:15Citat från: mcrave skrivet 29 december 2009, 22:01:15En fundering eller två.När det börjar bli kallt ute och pumpen börjar ge mindre (ute temp vid minus 23 grader)Ska man höja börvärdet på pumpen eller är det bättre att låta den stå kvar på ex 25 grader.Visst jobbar pumpen max ändå? tycker då det inte blir någon skillnad ifall ja höjer till 30.Sen visst jobba pumpen bättre om den har varm luft inne att jobba med?Alltså när den börjar minska i värme återgivning att man startar upp ett eller två el-element för att få upp värmen.Har läst någonstans att blir det för kallt inne så ger pumpen ännu sämre än om det har varit hyfsad temp.Det blir som en ond cirkel..hoppas ni förstårMärkte idag då vi hade -29 grader ute att min Nocria ökade i fläkt då jag satte fläkten på Auto i stället för på manuellt fläktläge 4 //KristerJag tycker min går högre i läge 4 än manuellt, visserligen inte -29 då jag testade.