Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Funderingar kring temperatur?  (läst 959 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad KÃ¥ge watt

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag kan knäcka ägg med en hand,har jag upptäckt
Funderingar kring temperatur?
« skrivet: 13 september 2009, 08:19:17 »
Har i nuläget bara 5 raddar inkopplat i huset med en vattenvolym på c:a 70l. Jag skall dit med 5 till.
Det håller trots allt värmen i huset vid +3gr. Jag har lite funderingar kring framledningstemp!
Har kurva 32 och max 40gr framl.temp. Vid värmeprod. så går tempen upp till 47gr på framl. Börvärdet
ligger då på 35gr.Det är alltså 12gr över ( brukar skifta litegrann ) hysteresen inställd på 15.
Är det så att pumpen slår ifrån på hysteresen? Kan jag räkna med lägre temp då jag kopplat in Ytterligare 70l på
systemet ( dum fråga kanske? )
Läge:Arjeplog Norbotten. Hus: 129m2 Älvsbyhus frÃ¥n 63. Thermia Diplomat optimum 6/ 470 m kollektor i blött underlag.Radiatorblandning med 1rörs system. 7kw caminos braskamin samt 45m2 fristÃ¥ende garage med Fujitsu ASYB09LDC LLvp . Enskild borrad brunn samt avlopp.  Ã…rsmedeltemp -1,7gr

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!