0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Sutarn! Ja när du nu har haft en NA-9000-pump så unnar jag dig verkligen en riktigt rekorderlig pump som ersättning, och i mitt fall så blir ju tipset ganska lätt. Jag tycker då att du skall satsa på en Toshiba RAS 10 alt RAS 13 istället, och oavsett vilken du än väljer så kommer den att slå dig med stor häpnad det vågar jag lova dig. Mvh Raffen.
Hej Sutarn! Det är väl bara att ringa upp Regionkontoret i Jönköping och kolla om de fortfarande har lite bra erbjudanden, de har ju bl.a nyligen haft ett s.k byteserbjudande när man avser att byta eller flytta en annan pump som finns, stämmer ju bra in på dig. http://www.ventilationsutveckling.se/Kontakt.htmNär det gäller Toshiba så har de ju en fullständig flexibilitet när det gäller alla inställningar, inkl vinge rakt ut naturligtvis. Är du osäker på vad du skall göra med NA-pumpen så kan du väl spara den lite så länge tills du har bestämt dig.Mvh Raffen.
NA-9000 är ju rena skräpet, kasta den!
Ok nu såtr det mella toshiba ras13 eller mitsubishi q heat 660. Mitsubishin är betydligt dyrare, varför? Vilken skall jag välja....
Hej Sutarn! Ja det är helt rätt FD35:an är en baddare på att ge ifrån sig värme vid -15 ºC, däremot FD 25:an är i princip likvärdig med Toshiba RAS 13 vid -7 ºC och -15 ºC. Mvh Raffen.