0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej MGKea! Ingen inbyggnad skall egentligen göras vare sig framför eller vid sidorna av en pump, så tar du bort ribborna framför och vid sidorna så kommer pumpen att fungera bra. Mvh Raffen.
Och jag som tycker att värmepumpar är snygga, OCH en statussymbol. Skulle aldrig falla mig in att bygga in den - oavsett om det fungerar eller ej.
Citat från: Rickard skrivet 12 oktober 2009, 10:05:40Och jag som tycker att värmepumpar är snygga, OCH en statussymbol. Skulle aldrig falla mig in att bygga in den - oavsett om det fungerar eller ej.Och jag instämmer fullständigt med Rickard här alltså! Mvh Raffen.
Citat från: Rickard skrivet 12 oktober 2009, 10:05:40Och jag som tycker att värmepumpar är snygga, OCH en statussymbol. Skulle aldrig falla mig in att bygga in den - oavsett om det fungerar eller ej.Har min pump mot södersidan bredvid huvudentren ... inte snyggt enligt vissa. Men värst av allt är den gassande solen på sommaren. Tycker att plasten gulnat under sommaren. Kanske inbillar mig?
Citat från: MGKea skrivet 12 oktober 2009, 10:13:49Citat från: Rickard skrivet 12 oktober 2009, 10:05:40Och jag som tycker att värmepumpar är snygga, OCH en statussymbol. Skulle aldrig falla mig in att bygga in den - oavsett om det fungerar eller ej.Har min pump mot södersidan bredvid huvudentren ... inte snyggt enligt vissa. Men värst av allt är den gassande solen på sommaren. Tycker att plasten gulnat under sommaren. Kanske inbillar mig? Tjenare Magnus! Det är väl bara bra att pumpen får så mkt sol som möjligt, höjer ju verkningsgraden rätt markant vet du väl. Mvh Raffen.
Innan det är under 5 ºC på dagtid behöver vi ingen uppvärmning.