0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Vad är senaste programvaran till 1145an och var laddar jag ner den?Köpte min 1145 för några veckor sedan men vill vara säker att jag uppdaterar den sen när vi startar upp.Någon som kör med Nibe RMU 40?Jag kommer ha min pump i garaget och vill kunna ha lite koll på den från huset.
Jag har värme-pump 1145 som har gått ca 3 år, fick nu ett larm 60 men detta är löst tror jag, men vad jag undrar är det någon som vet om man kan koppla externt larm så man slipper gå till värme-pumpen för att se om den larmar, för då skulle man kunna placera den på en sådan plats att man hade lett överblick om pumpen larmar eller ej.
https://www.nibeuplink.com/LogInv3105R4 ser ut att vara senaste till 1x45.Jag har RMU40, och du kan inte övervaka nåt med den, annat än ändra temperaturer och få larm.
jobbar du mot en tank eller direkt mot värmesystemet?
På 1145 kan man ha olika hastigheter för värme pool vv samt när kompressorn står still.
ok så då borde man kanske ha mindre än 70% när inte VP går?
Men hva er optimalt??(Ursäkta min dåliga svenska... ?
Man kan ha olika hastigheter för värme och vv, men har inte sett at man kan ha an hastighet när kompressorn står still ?? Om du kan gi meg en peker til det er jag tacksam!
Det är driftläget "Ekonomi", som det heter på svenska. "Økonomi" kanske?