Hej,
jag måste nog förklara mig lite, svårt att få till en "vettig" rubrik...
Jo jag är ganska ny på det här med värmepumpar, jag förstår funktionen hos AC och har en gång i tiden gått en utbildning för AC i fordon.
Men det jag undrar är om det finns någon typ av "begränsning" av hur kall innomhus delen får bli, naturligtvis så finns väl begränsningen att den inte får bli ett isblock
Men jag undrar om det är så att man har lagt en tidigare temperaturbegränsning på hur kall inomhusdelen får bli. Detta för att man inte skall få så mycket kondens eller liknande. Jag tycker nämligen att det inte blir så värst kall luft ut.
Mina förutsättningar Ute 29.8 ºC inne 27.4 ºC (nedervåning) 30.3 ºC (övervåning) efter ca. 60min drift på powerfull och 18 ºC så är det 25.8 ºC på nedervåningen så lite verkar den ju kyla.
Men om man känner på utedelen så blir den knappt varm, det borde den väl bli? Och känner man på rören som går till innedelen borde dom väl vara iskalla? Dom är med god vilja kalla bara...
Lider jag av gasbrist, eller är funktionen inte bättre? Kan man läsa av vad givarna ger i någon avläsning i displayen? eller måste man ha serviceutrustning? Måste tillägga att jag inte var direkt imponerad av värmen i vintras
mvh
/Erik