0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Är det nån som vet vad som menas med medel utetemperatur är hur lång tid är medel taget. Finns med i menyn.
Funkar inte med extern kontakt heller har skickad mejl till supporten på nibe som lurade mig att det skulle funka Hade kallt inne i morse låg - 1800 gradmin pumpen hade försökt köra legionella bränning i 5 timmar. Men jag har ställt installerad eleffekt till 0 (pga avsaknad av effektvakt kopplas in i morn) och med kompressorn klarade inte pumpen att få upp tempen till 55 grader i beredaren bröt antagligen på hög retur bifogar en bild på loggen så kan ni se eländet är det fler som varit med om samma?
Du skulle köpt en 12kW ;-) den klarar 65 grader med kompressorn om man nu skulle önska det... sen har ja lämnat elpatronen på lägsta effekt (3 el 4 kW) just ifall komp skulle lägga av! Och elpatronen går in vid -1500 gradminuter.
Citat från: smurfen72 skrivet 21 oktober 2010, 17:35:50Funkar inte med extern kontakt heller har skickad mejl till supporten på nibe som lurade mig att det skulle funka Hade kallt inne i morse låg - 1800 gradmin pumpen hade försökt köra legionella bränning i 5 timmar. Men jag har ställt installerad eleffekt till 0 (pga avsaknad av effektvakt kopplas in i morn) och med kompressorn klarade inte pumpen att få upp tempen till 55 grader i beredaren bröt antagligen på hög retur bifogar en bild på loggen så kan ni se eländet är det fler som varit med om samma?Vad är det du försöker göra med extern kontakt?Om jag begripder ditt diagram rätt, har din pump gjort varmvattenungefär vid midnatt och vid halv fem. Kompressorn klarar väl göra vatten upp till 65 grader om jag minns rätt, så det har nog inte varit begränsande. Tittar du på köldbärartempen ser du att kompressorn stått stilla däremellan.Att kompressorn skulle göra varmvatten i fem timmar i sträck är inte rimligt, du har ju en inställning för driftprioritering (4.9.1) där du kan ställa max gångtid för VV resp värme.
Med den externa kontakten vill jag blockera värme samt cirkpump.Pumpen har försökt fått upp tempen till 55 grader i beredaren först med kompressor sen med el men med 0 i installerad effekt borde den fatta att det inte går med el och växla över till värme istället för att vänta 5 timmar på att tempen ska stiga( det stog nåt i displayen att den försökt bränna legionella i 5 tim och misslyckas)
Citat från: smurfen72 skrivet 21 oktober 2010, 21:27:18Med den externa kontakten vill jag blockera värme samt cirkpump.Pumpen har försökt fått upp tempen till 55 grader i beredaren först med kompressor sen med el men med 0 i installerad effekt borde den fatta att det inte går med el och växla över till värme istället för att vänta 5 timmar på att tempen ska stiga( det stog nåt i displayen att den försökt bränna legionella i 5 tim och misslyckas)Diagrammet visar ju att framledning varit över 60 grader?Ej heller har det producerats värme under natten, det är väl lyckat då? Gradminuterna har ju uppenbarligen tickat på utan att pumpen producerat varken VV eller värme. Det ser ut som du gick upp och slog på värmen strax efter fem?