0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Tråkigt att så många inte kan sätta ut priser på det dom säljer.
Citat från: OlleBull skrivet 06 september 2009, 17:14:49Tråkigt att så många inte kan sätta ut priser på det dom säljer.De vill ju förstås:A) Sälja dyrt till de som inte bryr sig (dvs har för tjock plånbok).B) "Blåsa" så många okunniga (t ex äldre, otekniska mm) som möjligt.I båda fallen är det ju bra att kunna vara diffus med priset tills man vet mer var kunden står i förhållande till tjock plånbok och/eller okunnighet. Det är vad jag bedömer att huvudanledningen är iaf.Ni säljare som är dåliga på priser och ser saken på annat sätt får gärna komma med edra synpunkter förstås (och ni övriga eminenta gäster på detta forum, Raffen undantagen).
Problemet med nya toshiba är alltså att innerdelen är för stor?Om hus hade 2.80 meter höjd till innertak (som här) så skulle det inte vara några problem alls faktiskt.
Citat från: sebbe skrivet 06 september 2009, 20:53:06Problemet med nya toshiba är alltså att innerdelen är för stor?Om hus hade 2.80 meter höjd till innertak (som här) så skulle det inte vara några problem alls faktiskt. Nej, just det. Om alla hade hus som var normalbyggda (som ditt och även mitt fina tegelhus) skulle det ju inte behöva vara ett problem faktiskt.Jag kan sätta valfri VP ovanför min dörr, även nya Toshiba om jag vill (fast det vill jag nog inte iofs...).Undrar om japanerna har högt i tak månne?