0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
25Watt? Så pass, har för mig att de sa att min kabel var på 70Watt....
Finns möjligheten att din pump har gasbrist med tanke på den onormala nedisningen.Med tanke på garantier m.m borde iaf montören mäta upp detta, ditt foto på förångaren gav viss indikation på detta med att förångaren inte hade jämn isuppbyggnad. Kolla om du fortfarande får "frostränder" på förångaren när den gått ett tag direkt efter senaste avisningen.
Har varit i kontakt med installatören och de va lediga denna veckan, men kunde hjälpa ifall det krisar.
Citat från: Tegheim skrivet 04 januari 2010, 12:53:01Har varit i kontakt med installatören och de va lediga denna veckan, men kunde hjälpa ifall det krisar.Det låter som att den installatören måste ha varit med om en hel del i sitt yrkesliv om han uttrycker sig så.Ingen värme alls, och en helt igenfrusen VP borde väl räknas som kris så det räcker. Men han har det väl varmt och skönt i stugan får man förmoda.
Sen uppstår frågan om han verkligen är certifierad att hålla på med kylmedel (som är ett garantikrav av Fujitsu), hittar inget som anger detta om denna installatör som sysslar med bygg och inredning enligt allabolag (men jag kan ha fel här).
Kanske...skulle du hålla ögonen på pumpen ordentligt närmaste tiden. En så grym nedisning kan ha gett skador (= läckor) på förångaren. Och kanske formellt göra en anmärkning till Hasse betr. möjlig garantiskada.