Huruvida det är krångligt vet jag inte men det kan jag inte tänka mig, men när jag pratat med Nibe-supporten(trots att jag inte äger någon) så har de varit väldigt tillmötesgående och jag nämnde att det var ett känt problem och de höll med.
Byte av leverantör var standardsvaret eller det riktiga svaret. Man kan inte trolla vet jag av egen erfarenhet. det kan gå troll i vissa "smågrejor" så man kan bli gråhårig för mindre eller mindre i mitt fall som knappt har hår
Givare är ett stort problem vad jag förstår.
Då undertecknad har erfarenhet av småländska maskiner av relativt känt fabrikat sedan 17 år tillbaka så kan jag säga att det kan småjävlas lite grann, men ALDRIG problem med support för min del iallafall. Ibland är det ju så i professionen att man får bjuda på något som inte är Garanti, Fabrikationsfel då kunden ändå kan generera mer pengar då han/hon är nöjd. Man får helt enkelt se mellan fingrarna trots att man vet/anar att detta är inte Reklamationsberättigat.