0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Stort tack! Äntligen lite vettig information!Som novis så behöver jag reda ut några saker kring detta.Jag behöver alltså ingen "vanlig" ventil i badrummet? (verken från eller tilllufts, alltså en sådan som man borrar genom väggen)? Klarar pumpen att hantera all fukt i ett badrum?
Jag sätter alltså en takventil på spiroröret på väg in i pumpen i badrummet?
Jag har ett kombinerat vardagsrum och kök, hur gör jag då? Sätter jag en vanlig tillluftsventil så långt ifrån köket som möjligt och insuget till pumpen så nära köket som möjligt?
Hur gör jag för att transportera luften från sovrum och vardagsrum till våtutrymmen och kök. Görs detta automatsikt då ventiler till pumpen sitter i kök och badrum eller måste luften ledas men ventilationsrör och fläktar?
Jag kommer inte ha någon vanlig WC utan använder en separett som har egen fläkt där luften behöver ledas ut, funderar på att koppla på både avloppsavluftning och separetten på FLV'S utluftsrör, allt för att slippa men massa skorstenar på huset, tar tacksamt emot råd ang. detta om det skulle vara en dålig idé. Tack på förhand!