0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den fungerar nog helt ok.Om du tror att den ska klara värma din lokal till 20 grader året om så har du fått lite för stora förhoppningar från försäljaren.14-15 grader är nog max vid -5, blir det -10 så kanske 10 grader inne verkar normalt.Problemet med att man inte har ngt tillskott via elelement, så kommer utedelen att bli en stor isklump vid kallare klimat en längre tid.En luft-luft är fortfarande och kommer alltid att bli enbart 1 kompliment till den bef. värmen hur högt COP eller effektiva de än skryter med.Utan tillskott fungerar de inte året om.
Jag har en likadan pump som du hemma och när jag körde på autoläge så tenderade det att bli kallt ibland. Nu kör jag på HEAT 22 och max fläkthastighet och manuell airsving och nu är det aldrig kallt.
Citat från: dampa skrivet 23 februari 2009, 07:22:00Jag har en likadan pump som du hemma och när jag körde på autoläge så tenderade det att bli kallt ibland. Nu kör jag på HEAT 22 och max fläkthastighet och manuell airsving och nu är det aldrig kallt. Tackar för tipset!!!!Är ny på det här med v-pumpar så alla tips är värd att testa Thumbsup så jag ställde min pannasonic lika som du...å se det blev varmare....kör nu med fläkthastigheten på 4 å manuell airsving nedåt...det får gå så några dagar Får testa lite olika inställningar....
Manuell airswing? Menar du då i fast läge? Vår pump i swingläget, då blir det för varmt i hallen och värmen "sugs" in i pumpen igen, och stänger av ett tag, sen på igen, värst om man kör hög fläkt, men med swingen rakt ut så drar varmluften högt upp, sen glider kalluften tillbaka under och in i pumpen.
monterades på min verkstad ca 125kvm öppen yta och med villastandard på isolering/sprutisolerad vind 400mm täta 120mm träportar o.s.v.....enl reklamen så ska pumpen klara 160kvm utan problem
Citat från: VonDeVille skrivet 21 februari 2009, 16:54:16 monterades på min verkstad ca 125kvm öppen yta och med villastandard på isolering/sprutisolerad vind 400mm täta 120mm träportar o.s.v.....enl reklamen så ska pumpen klara 160kvm utan problemVad har du för takhöjd? Måste räkna kubikmeter istället för kvadratmeter då ex ett garage oftast har högre takhöjd vilket gör att många försälja räknar bort sig då dom oftast tänker standard takhöjd i villa.