Hej!
Kul att se att det kommit några kommentarer på min fråga, men än så länge saknar jag konkreta råd (förutom att slänga ut tankarna......som jag helst vill undvika).
Jag väntar med spänning på några expertråd i positiv riktning!
Visa gärna en kalkyl som motiverar en nyinvestering av acktankar.
MVH
Leon
Hej
ska du få systemet till att funka bra är det nog tyvär det enda att göra ...riv ut det gammla å
sätt in grejer som e byggda för att funka med solvärme...kör man ved olja el eller pellets kvittar det ju om grejerna knappt funkar
motorn i det systemmet lämmnar nästan obegränsat med effekt....om du jämför med solvärme
ska du få solvärmen att funka bra så måste du ha tankar som funkar och bereda ditt varvatten på ett hyffsat ekonomisktvis om du vill få det bra...
Sen motivera det ekonomiskt tjjaaa
Köp en luft vatten pump på 6 kw
den gör billigare vatten om du ser det över ett år...den är effektivare större del av året
men visst kör på som du har grejerna i dag så funkar det säkert bäst...å blir billigast
det kommer säkert att funka helt otroligt bra....200% täcknings grad på varmvatten å säkert 30-40% av uppvärmningen från februari till slutet på nov...
i värsta fall så köp ett familjeårskort på eran komunala badinrättning billigt å bra
då har ni tillgång till duch,bastu å i vassa fall även bubbelpool