Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FD25VAH - fläkthastighet vid lÃ¥gt inställd värme (17 grader)?  (läst 1746 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kleven

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 12
  • Karma +0/-0
Hej,

Har en FD25VAH i källaren och har den inställd på 17 grader för att hålla en ok lunk utan att dra för mycket energi. Källaren är "stängd" med dörr, så värmen är för att golven på bottenvåningen inte skal bli för kalla och att man inte skal frysa häcken av sig i tvättstugan.

Frågan är villken fläkthastighet jag skal ställa den på? Har tidigare kört i ngn typ utav automatläge, men fick före mig att jag snarare skal ställa den på max fläkthastighet för att den skal gå mest effektivt. Rätt eller fel? Ljudnivån stör inte alls, så det är inget problem.


Utloggad dowax

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Vindeln
  • Antal inlägg: 72
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Mitt svar är att du ska ha högsta fläkt som bara går för att spara mest energi :)
/ Daniel
Bor i Vindeln, enplans 127kvadrat. Luftvärmepum Fa25vah och några elradiatorer för att få behaglig komfort.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!