0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det finns nog lite olika uppfattningar om 4takts skotrar. Jag har kört alla sorter och kan säga att visst finns det förtjänster med en RX1. Det finns dess värre nackdelar åxå. Vikten är inte att leka med i tex genomslagsföre och knixig terräng. Det skiljer 70 80 kilo mellan en Rx1 och en Mxz 800 tex. Jag kan säga att det märks.Förra vintern körde jag rätt mycket Polaris FST IQ som är en 2 cyl 4 takt med turbo och en syster modell som heter Dragon 700. 45-50 kilo skiljer mellan dom maskinerna och det är otroligt vilken skillnad i hanterlighet det ger efter ett gropigt spår.Jag avfärdar inget men testa så får du se vad som känns bäst för just dig. Mxz 1200 är nog ingen dålig 4takts maskin heller men dom är dyra.
En annan sak, jag funderade lite på en venture lite ett tag och pratade då med en försäljare som sa att det var elektrisk back på den ? Hur fungerar detta ? Försäljaren kunde inte svara på det.. På en tvåtaktare så reverseras motorn genom att tändningen ställs om, men på en fyrtaktare känns inte det som en möjlighet, eller ?
Om snöskootrar kan jag ingenting; men på Mc finns det modeller som backar med hjälp av startmotorn.