0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
07.30 är killarna på plats igen, något skamsna... Dom stänger av pumpen och går lös på filtret som jag frågade om dagen innan, och se, det var helt igen korkat av någon kladdig gegga. Efter denna rengöring av detta filter så har den funkat perfekt i över 13 timmar nu, och allt verkar vara frid och fröjd. Men är det någon annan som inte har rört detta filter på nästan 6 år, och fått till svar från kompetent/behörig personal att detta inte behövs? Hur är det med dessa slangar fyllda med en etanol blandning, bildas det inte en hinna i dom också, precis som det gör på vanliga vattenledningar som ligger nedgrävda? Eller ska etanolen hålla sånt här skit borta? Vad kan det annars vara som beckade igen mitt filter? En sak har jag lärt mej av detta, varje gång jag ställer om klockan, till endera sommar- eller vintertid, så kommer jag att göra rent båda filtren på denna anläggning också.
Kräver kontroll/rengöring av filtren något annat, t.ex. att avluftning eller liknande behöver göras efteråt? Eller kan gemene man göra detta själv utan att ställa till med något?/Paj - som inte riktigt vågar göra sånt