0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När jag nu bestämt mig för att iköpa en luft/luft värmepump konstaterar man att det är en riktig djungel. Många som säljer är inte tillräckligt kunniga, och känner inte ens tilla alla olika modellbeteckningar över "sina egna" märken.Jag vill ha en värmepump för Skånedrift där innerdelen skall sitta i ett hus med ett vardagsrum som har 5 m högt i tak och en total öppen yta på ca 100 m2. Det skall vara en kvalitetspump med bra garantier.Jag orkar inte hålla på med reparationer och ..................Vilken typ av kompressor?Förslag mottages tacksamt.Den lokale försäljaren föreslog en Panasonic E12EKEM bra eller dåligt? Jag kunde inte ens hitta modellbetäckningen på nätet.MvhMathias
Citat från: musras skrivet 24 november 2008, 13:22:09När jag nu bestämt mig för att iköpa en luft/luft värmepump konstaterar man att det är en riktig djungel. Många som säljer är inte tillräckligt kunniga, och känner inte ens tilla alla olika modellbeteckningar över "sina egna" märken.Jag vill ha en värmepump för Skånedrift där innerdelen skall sitta i ett hus med ett vardagsrum som har 5 m högt i tak och en total öppen yta på ca 100 m2. Det skall vara en kvalitetspump med bra garantier.Jag orkar inte hålla på med reparationer och ..................Vilken typ av kompressor?Förslag mottages tacksamt.Den lokale försäljaren föreslog en Panasonic E12EKEM bra eller dåligt? Jag kunde inte ens hitta modellbetäckningen på nätet.Mvh MathiasVarför inte en electrolux eller ivt?
När jag nu bestämt mig för att iköpa en luft/luft värmepump konstaterar man att det är en riktig djungel. Många som säljer är inte tillräckligt kunniga, och känner inte ens tilla alla olika modellbeteckningar över "sina egna" märken.Jag vill ha en värmepump för Skånedrift där innerdelen skall sitta i ett hus med ett vardagsrum som har 5 m högt i tak och en total öppen yta på ca 100 m2. Det skall vara en kvalitetspump med bra garantier.Jag orkar inte hålla på med reparationer och ..................Vilken typ av kompressor?Förslag mottages tacksamt.Den lokale försäljaren föreslog en Panasonic E12EKEM bra eller dåligt? Jag kunde inte ens hitta modellbetäckningen på nätet.Mvh Mathias