0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sen så undrar jag hur pumpen fungerar, när pumpen/kompressorn har arbetat klart och stannat så har jag en tempdiff på 7 grader mellan fram och returtemperatur, men efter 2-3min så är fram och returtemperatur till radiatorerna lika. Hur kommer det sig? Kan cirkulationspumpen vara ställd för höt, har inte kollat vad den är ställd på än.
Vid inställning 1 har du minst flöde och vid 7 max fköde. Alltså inom samma varv.////AndersA
Vid inställning 1 har du minst flöde och vid 7 max flöde. Alltså inom samma varv.////AndersA
Citat från: AndersA skrivet 11 november 2008, 14:05:22Vid inställning 1 har du minst flöde och vid 7 max flöde. Alltså inom samma varv.////AndersASpelar det någon roll om vrider flera varv? Dvs om jag har 1 inställt och vrider ett varv till 1 igen, har jag då samma inställning?/Andreas
Beträffande din fråga om att en radiator kändes svalare i källaren.Det är så att vissa radiator ventiler har en strypning som maximerar flödet till radiatorn (BLA Danfoss) alltså trots att termostat är fullt öppen så får radiatorn för lie vattenflöde.Ta loss termostat delen och vrid på strypningen vid ventilspindeln.En raditor kan även vara strypt i retur ventilen.det kan vara värt att nämn att en radiatortemp kan ökas genom att strypa övriga radiatorer. Vattnet går alltid lättaste vägen.Mvh ///AndersA