0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mitt hus är så tätt att jag märker inte av alls när det blåser.Har utegips under träpanelen med tejpade skarvar.///AndersA
Jag märker oxå stor skillnad när det blåser.Tankarna blir tomma mycket fortare
Vi har öppet mot vättern och det kan friska på här, det är nåt jag aldrig kommer vänja mig vid, inflyttad som jag är, satan vad jag hatar blåsten. _/-
Citat från: nic2 skrivet 31 oktober 2008, 23:23:18Vi har öppet mot vättern och det kan friska på här, det är nåt jag aldrig kommer vänja mig vid, inflyttad som jag är, satan vad jag hatar blåsten. _/-Samma här fast öppet mot Vänern. Blir nästan lite havskänsla ibland.Jag fick det förklarat för mej att luften närmast husets väggar står ganska still, vilket ger en extra isoleringseffekt. Det har ganska stor inverkan, speciellt vid fönsterrutorna. När det blåser så omsätts denna luftbarriär och då ökar värmeförlusterna.MVH/Gano
Citat från: AndersA skrivet 30 oktober 2008, 19:24:32Mitt hus är så tätt att jag märker inte av alls när det blåser.Har utegips under träpanelen med tejpade skarvar.///AndersAUtegips är det gångbart? Själv kör jag med Paroc. Blås på din hand! Blir ytan på din hand kall? Klart hus blir mer eller minder kalla hur än täta de är när det blåser ute.
Citat från: MGKea skrivet 31 oktober 2008, 07:02:17Citat från: AndersA skrivet 30 oktober 2008, 19:24:32Mitt hus är så tätt att jag märker inte av alls när det blåser.Har utegips under träpanelen med tejpade skarvar.///AndersAUtegips är det gångbart? Själv kör jag med Paroc. Blås på din hand! Blir ytan på din hand kall? Klart hus blir mer eller minder kalla hur än täta de är när det blåser ute.Vad är Paroc? En form av gipsplattor eller?Själv är jag av den uppfattningen att det är otäthet som ger den mesta delen av kylning i ett hus när det blåser, alltså det läcker in kall luft i isoering samt in i huset. Fet kyler föga av att det blåser på ytterpanelen.//AndersA