0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hittils nöjd ägare till en Toshiba Ras10-NDMen nu har pumpen, enligt mig, börjat bete sig lite konstigt.Följande händerNär ute tempen börjar närma sig 0 strecket börjar pumpen avfrosta.Ibland så ofta som var 20:e minut. Efter avfrostning som ibland tar en brastund varvar kompressorn upp på max varv. Och där ligger den kvar.För att slippa oljudet inne i huset som kompressorn skapar får jag efter 20 minstänga av och på pumpen, och då går allt lungt och fint igen fram till nästa avfrostning.Inatt låg innetemperaturen på 19 graderPumpen var inställd på 22 grader och 2 steg på fläktenNågon som har haft liknande "bekymmer" ?Eller är det bara att ringa Vent. utv. och beställa service ?
Du kanske skulle prova låta den styra fläkten i autoläge, om du kör den på steg 2 (av 5 om jag inte minns fel) så får den antagligen problem att värma huset tillräckligt utan att låta kompressorn gå på maxvarv.Problemet skulle alltså kunna vara att du inte kör fläkten på tillräckligt högt varvtal.Avfrostning vid 0°C är helt normalt.
Har du låst vingen i något läge så stänger inte Panasonicen vingen, om vingen står i läge auto så stängs vingen vid avfrostning
Ni som tycker avfrostningen går snabb och smidigt, hur långt tid tar det?Min tar mellan 10-20 minuter