0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Dom skulle tjäna förtroendemässigt på att skriva hur det ligger till med modifieringarna istället för att tiga sig ur historien.
Jag skulle tro att en ren säljare bör dra in försäljning för runt 3-4 miljoner per år för att verksamheten skall gå runt, dvs runt 1st pump per dag á 20000:-.
CiteraJag skulle tro att en ren säljare bör dra in försäljning för runt 3-4 miljoner per år för att verksamheten skall gå runt, dvs runt 1st pump per dag á 20000:-.Svammel ! Hur vet man det,när du inte vet vilken marginal dom har på produkten samt storlek och antal anställda på företaget.Tyckte Rickard gjorde en bra sammanställning med vilken typ av firmor och kunder som finns.Instämmer till fullo.
Taget från allvärmeteknik:"PANASONIC AVTScrollkompressorn ger längre livslängd och störningsfri funktion.Scrollkompressorns unika egenskaper och prestanda bygger på en teknik med ytterst få rörliga delar. Lösningen ställer extremt höga krav på precision vid tillverkningen.Många andra typer av luftvärmepumpar har därför en enklare rotationskompressor med betydligt fler rörliga delar. Men när det gäller pålitlig drift på de villkor våra vintrar ställer har scrollkompressorn visat sig helt överlägsen. "Något som inte alls stämmer med skadeutfallet:http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/00/00/00/0D/90/17/wkr0015.pdfKolla Toshibas haverier på rotation mot Panasonic scroll, toshiba har nöstan 0 i kompressorhaverier dvs rotation håller bättre.Ytterligare ngt som inte är direkt schysst marknadsföring.[/quoteKolla Toshibas haverier på rotation mot Panasonic scroll, toshiba har nöstan 0 i kompressorhaverier dvs rotation håller bättre. jag in-billar mig att panasonic scroll har sålt många fler LL-pumpar än Toshiba i sverige man kan inte på visa allt med statestik ? tittar man på mercedes Maybasch i statestiken så är BMW & Audi rena skiten ? men jag försvarar inte AVT maskinerna tvärt-om kjell
Jag förstår inte heller Richard diplomati i senaste inlägget och anser precis som Thomas att det finns en "hund begraven" som om man ser till syftet med detta forum rimligen borde drivas vidare för att skapa en teknisk klarhet kring pumparna.Finns det fortfarande ingen som ser någon möjlighet att finna en installerad AVT pump eller att någon på forumet som har en och kan ställa upp för lite "undersökning" ?