0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ljudet av syrsan, är det kylvätskan som cirkulerar?Det hörs ju på alla pumpar och är en del i tekniken som sådan.Jag har inte haft några större problem med min He 9:a och har väl egentligen inte tänkt på om fläkten går eller ej, men eftersom jag inte reagerat antar jag att den går konstant. Men nu har jag ett mycket stort utrymme som pumpen jobbar mot.Däremot blev pumpen en isklump när jag råkade ha värmen på och utetempen var ca +20 grader.Det verkade inte som att den begrep att det var läge att frosta av I det läget så gick den en liten stund för att sedan stänga av osv osv.Men, nu kör man ju vanligtvis inte värme vid dom temperaturerna, så jag ser inte detta som något problem.
Citat från: Gonzo skrivet 15 oktober 2008, 17:44:17Ljudet av syrsan, är det kylvätskan som cirkulerar?Det hörs ju på alla pumpar och är en del i tekniken som sådan.Jag har inte haft några större problem med min He 9:a och har väl egentligen inte tänkt på om fläkten går eller ej, men eftersom jag inte reagerat antar jag att den går konstant. Men nu har jag ett mycket stort utrymme som pumpen jobbar mot.Däremot blev pumpen en isklump när jag råkade ha värmen på och utetempen var ca +20 grader.Det verkade inte som att den begrep att det var läge att frosta av I det läget så gick den en liten stund för att sedan stänga av osv osv.Men, nu kör man ju vanligtvis inte värme vid dom temperaturerna, så jag ser inte detta som något problem.Har du avfrostingsbehov vid +20 ºC ute har du problem !förångningen bör ligga 5-7 K under omgivningstemperaturen/utetemperaturen, så påfrysning bör inte vara möjlig vid utetemperaturer över dessa 5-7 ºC ute !skulle gissa på gasbrist eller stopp/strypning på vätskesidanmvh.ACE