0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
problematiken ligger i att den aldrig kommer över 3,5 kg tryck, och det är inga problem med luften i kärlet.Om den går baklänges kan den säkert sakta bygga upp ett litet tryck, men låter ändå lite orimligt.
Citat från: Larm_HP skrivet 14 oktober 2008, 12:52:12problematiken ligger i att den aldrig kommer över 3,5 kg tryck, och det är inga problem med luften i kärlet.Om den går baklänges kan den säkert sakta bygga upp ett litet tryck, men låter ändå lite orimligt.Tycker inte jag, flyttade in i mitt hus för snart 3 år sedan. Vattentryck på 3-5 bar var inga problem men om man duschade var det dåligt flöde om man öppnade en annan kran i huset. Det visade sig att pumpen var felkopplad, vilken skillnad det blev när jag ändrade tog 5 timmar att fylla badtunnan på 2,5kubik innan och nu går det på 2 timmar.Jag är fortfarande förvånad över trycket som ändå fanns där, detta är en dränkt pump i borrad brunn.
Hej!Carl N, det finns ju ytterligare en dimension på trefas utöver Delta och Y, nämligen fel. Om jag förstår Larm-HP rätt så ger pumpen aldrig tillräckligt högt tryck. Skulle det inte kunna vara så att elktrikern har fasvänt motorn så att den går baklänges. Farbror Sven