0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om du kör panasonicen konstant på 20 grader eller vad du nu vill ha därnere borde förbrukningen bli någorlunda densamma som du nu har, ca 11kw per dygn blir ca 450 watt delat på dygnets timmar och då behöver du inte hålla på och ränna ner för att köra dina 2 timmar för att sen starta din Afrika fläkt och pressa ner värmen. Har du något annat liv än att springa och starta pumpar och fläktar Du måste ha ett tåligt fruntimmer som bara ser dig framför burken eller startar någon fläkt någonstans i huset
Visst får du tillföra dina så kalladade energispartips till vem som helst. Det var inte det det handlade om utan att du verkar inte tjäna något direkt tycker jag på din variant om du nu bara kör Panasonicen med 2 timmars intervaller för att höja temperaturen.Vet inte om jag hänger med i dina inlägg längre, jag tolkar det som att du ibland går ner och låter Panasonicen värma upp källaren till 22 grader för att sen stänga av den och då drar Panasonicen 9-12kwh per dygn. Nu tolkar jag ditt senaste inlägg att du kör Panasonicen konstant, kan du förtydliga det hur du använder maskinen.Jag delade Panasonicens förbrukning med dygnets timmar, jag blandade inte in Toshiban eller dina övriga fläktar.Om Panasonicen drar ca 11kw blir det ca 450w per timme. Den matematiken tycker jag stämmer ganska bra Hur du minskar energiförbrukningen mellan lakanen är det sista jag vill veta
Hej Raffen!Kan ju inte bli annat än intresserad av din otroligt effektiva toshiba Vad är det för pump egentligen? När jag söker efter "Toshiba RAS10 GKVP-E" så hittar jag ingen... Toshiba...-världens effektivaste värmepump? Vänligen Dennis