0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Jag vet att detta har diskuterats förr men jag tar ändå upp det igen. Jag har imotsatt till andra svårt att hålla kvar värmen på botten våningen. den sticker i väg uppåt. Nu kommer frågan igen.Tror ni att man kan använda takfläkt i min trapp för att hålla kvar värmen (mota ned)?Tror ni att det kan vara enklare att hålla kvar värmen istället för tvärtom???Tack o bock!
Hej Raffen!Känns positivt att det funkar för dig. Jag har haft tankar kring detta ganska länge. Har en takfläkt liggandes i förrådet men inte provat den i vintras pga fula hål i taket om det inte funkar.Men kanske nu så försöker jag hänga upp den på nåt sätt utan att förstöra innertaket och då med en elkabel till ett eluttag. Bara för att prova...Om jag förstår dig rätt så funkade det att hålla kvar värmen någorlunda på ditt bottenplan?
Hej igen.För min del som inte har någon källare borde inte "fuktproblemet" vara något problem.
Hej igen!Satte upp min mor o fars takflät men den har ju några år på nacken så den gick bara på lägsta hastigheten. SKIT! Fick montera ner den igen.Har ni tips på bra takfläktar? Hur mycket drar dom?