0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Här hittade jag lite mer info om Sanyon:http://www.ahlsell.se/knowledge/knowledgeCenter.asp?KnowledgeSectionID=169/Asa
Hallå, detta är ju inget annat än ett stort steg i värmepumpsutvecklingen!!!Hur läser ni manualen --/
Citat från: Rickard skrivet 08 februari 2005, 22:17:58Hallå, detta är ju inget annat än ett stort steg i värmepumpsutvecklingen!!!Hur läser ni manualen --/Jag skrev att EcoEl-manualen var i stort sett identisk med Sanyos. Utedelen med den nya tekniken är helt olik EcoAirens. Det är i värmepumpsdelen som de stora färändringarna skett. Vissa saker är även justerade i "EcoElens" styr. Bland annat kan man nu styra hur många grader man ska värma upp acken (0-20 grader), idag är det alltid 5 grader. Sedan styr även "EcoElen" cirkulationspumpens hastighet 0-100%.
En annan sak att tänka på tycker jag är om innerdelen är en CTC EcoEl.Den bör ju vara tillverkad i 4 mm stål. Detta är godkänt i Sverige.Men i många andra länder i Europa krävs betydligt tjockare kvalitet. (Det gjorde det i alla fall för 10 -15 år sedan. Kan ju ha ändrats).Det hade därför varit intressant om ni som säger att det är samma innerdel kunde svara på om den väger lika mycket.