0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Halloj!Nybliven radhusägare i behov av att få ner elförbrukningen.Har valt bort en del märken mest pga kortare garantier och ointresserade säljare och kommit fram till dessa två:Panasonic NE9-spp Toshiba RAS-10 SAVP-NDSamma pris, får bägge för 19995:- inkl montage, exkl el. Detta har jag kontakter som kan fixa.Är det ok pris eller bör jag välja någon annan? Vill helst inte hålla på själv och jag vill gärna ha 5 års garanti på rubbet.
Ska även tillägga att jag fått ett pris på en Fuijitsu ASY09LC, 16000:- inkl installation. Vet dock inte hur det är med garanti på dem.Är dom andra värda 4 loppor extra?
Citat från: Tobyponken skrivet 25 juli 2008, 17:44:37Citat från: Tobyponken skrivet 25 juli 2008, 21:58:25Ska även tillägga att jag fått ett pris på en Fuijitsu ASY09LC, 16000:- inkl installation. Vet dock inte hur det är med garanti på dem.Är dom andra värda 4 loppor extra?Angående lägsta avgiven värme effekt så vinner Fujitsu med sina 500W mot de andras 600W.Vet inte om Toshiba fortfarande kör med panasonics värdelösa fläktmotorer, bör undersökas.Garantier är det endast Fujitsu och Toshiba som ger 5år från generalagenten. Panasonic har 2år +5år på kompressorn.Min åsikt om var du får mest för pengarna är Fujitsu.Men det viktigaste är att du får en VP som ger den effekt som ditt hus behöver + bra garantier och en bra återförsäljare.//Rickard
En sak till... läste någonstans att fuijitsu awy9lc bara arbetar ner till -15 grader. Stämmer detta?
Okej, någon tycker toshiban är värd 4 kakor mer än fuijitsun men vad tror ni om avståndet ovan ytterdörren och vilken effekt jag kommer att behöva? Är det riktigt illa så finns det ju bara toshiban att väjla på?!