0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är för mycket pengar för en 9:a. Låt bli att köpa är mitt råd.
HejHE9:an är inte prisvärd. Man får betala mycket för "flaggskeppet" i Panasonics modellserie. Jag hade tittat på Mitsubishi Electric FD-25 (Q-heat 6,3) istället. Lika stark, förmodligen billigare.MVH/Gano
En Fujitsu Nocria med sina 9,1kW COP 4,44 gör att VP går mycket längre på delast än vad någon annan gör. Automatisk filterrengörning, UV-ljus mot bakterier och kraftiga men tysta fläkt.Sen har du mycket kraft i kylläge.Angående drift vid -15 ºC så ger den lite över 5kW värme.5års total garanti.//Rickard
Citat från: Rickard VPCenter skrivet 26 juli 2008, 01:46:36En Fujitsu Nocria med sina 9,1kW COP 4,44 gör att VP går mycket längre på delast än vad någon annan gör. Automatisk filterrengörning, UV-ljus mot bakterier och kraftiga men tysta fläkt.Sen har du mycket kraft i kylläge.Angående drift vid -15 ºC så ger den lite över 5kW värme.5års total garanti.//RickardHej Rickard! Ja jag har väl framhållit det ett antal ggr tidigare att det räcker normalt gott till med en pump på ca 5-6 kw för ett hus på 125 m2 om man nu inte bor högt uppe i Norrland möjligtvis, och vill man isf ha en en ännu högre sammanlagd värmeeffekt, en ännu jämnare och behagligare värmekomfort i huset så är det ju ett mkt bättre alternativ att välja 2 st pumpar på 5 kw/st i stället för ett Nocriamonster.Mvh Raffen.
Nu har jag det mycket svårare.Trode att det skulle vara lättare att köpa VPÄr rädd att vad än jag köper är FELHuset är enplans på 125 m2 med bra isolering och treglas fönster i västeråsTacksam för bra länk för en bra maskin återföfräljare.Hjälp mig med att välja rätt!!