0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vågar man köpa en begagnad E9-DKE , 2 år gammal , kompressor INTE bytt.? Den är inte en "fulpump" utan en pump såld av seriös firma.Är H16-risken 5% eller 35% eller 100% ?! Har hittat olika bud.. Täcker Panasonic fel på pumpar oavsett hur många ägare den haft ?(Begärt plocka-ner-själv-pris är 4000kr.)
Hej Kjelle,Så om pumpen inte är mer än 2-3år tycker du det kan vara en vettig affär?(Ska kolla ytterdelens tillverkningsdatum med säljaren)
Citat från: Lakritssmurfen skrivet 11 juli 2008, 17:54:56Hej Kjelle,Så om pumpen inte är mer än 2-3år tycker du det kan vara en vettig affär?(Ska kolla ytterdelens tillverkningsdatum med säljaren) försök å pruta lite till dke är inte så lätt såld pga H-16 tro även att det är förlängd garanti på fläktmotorn fick min bytt kostnadsfritt fast pumpen var mer än 1 år kjell
Citat från: kjell62 skrivet 11 juli 2008, 18:11:41Citat från: Lakritssmurfen skrivet 11 juli 2008, 17:54:56Hej Kjelle,Så om pumpen inte är mer än 2-3år tycker du det kan vara en vettig affär?(Ska kolla ytterdelens tillverkningsdatum med säljaren) försök å pruta lite till dke är inte så lätt såld pga H-16 tro även att det är förlängd garanti på fläktmotorn fick min bytt kostnadsfritt fast pumpen var mer än 1 år kjellHej Kjell! Jodå det stämmer nog att det normalt är 5 års garanti på kompressorn och förlängd garanti till iaf 3 år på fläktmotorn, men utlova nu inte för mkt här Kjell, för dessa garantier gäller ju inte om pumpen är nedtagen och ominstallerad hos en ny ägare, ivf inte med mindre än att en av LMG godkänd och behörig installatör har anlitats för nedtagning och ominstallation av pumpen isf.Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 11 juli 2008, 21:44:11Citat från: kjell62 skrivet 11 juli 2008, 18:11:41Citat från: Lakritssmurfen skrivet 11 juli 2008, 17:54:56Hej Kjell! Jodå det stämmer nog att det normalt är 5 års garanti på kompressorn och förlängd garanti till iaf 3 år på fläktmotorn, men utlova nu inte för mkt här Kjell, för dessa garantier gäller ju inte om pumpen är nedtagen och ominstallerad hos en ny ägare, ivf inte med mindre än att en av LMG godkänd och behörig installatör har anlitats för nedtagning och ominstallation av pumpen isf.Mvh Raffen. de enda frågorna jag fick från h16 suport var när den monterades och var jag köpt den mina DKE pumpar är monterade av HH = händiga harry = mig själv de döpte om mina pumpar till grå när de var fulpumpar och enligt montören som bytte min h16 så fick jag 5 år till på nya utedelen kjell
Citat från: kjell62 skrivet 11 juli 2008, 18:11:41Citat från: Lakritssmurfen skrivet 11 juli 2008, 17:54:56Hej Kjell! Jodå det stämmer nog att det normalt är 5 års garanti på kompressorn och förlängd garanti till iaf 3 år på fläktmotorn, men utlova nu inte för mkt här Kjell, för dessa garantier gäller ju inte om pumpen är nedtagen och ominstallerad hos en ny ägare, ivf inte med mindre än att en av LMG godkänd och behörig installatör har anlitats för nedtagning och ominstallation av pumpen isf.Mvh Raffen.
Citat från: Lakritssmurfen skrivet 11 juli 2008, 17:54:56