0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dock kan man väl säga så att om Vattenfall tror att de kan sälja för 56öre på tre år så tror ju iallafall de att det rörliga kommer att ligga lägre under den perioden i snitt.
Nja Det tror jag faktiskt inte att dom kan veta eller tro.Det är ju jäkligt mycket som spelar in på elpriset. Blir det en smäll kall vinter eller en värmebölja med full fart på Ac i europa så sticker el priset upp.Ser bara på bilden ovan.En kabel gick av i oslo och det fick priset att stiga med 10öre.Hade det varit riktigt kallt och man hade fått börjat köra eller köpa kol/olje kraft så hade det nog inte stannat vid 10 öre.
Jag tycker hela systemet verkar väldigt ostabilt.Spot priset går upp o ner och ibland kan det bara vara ett rykte som gör att vi villa ägare får ett högre el pris
Nu går mitt elavtal ut snart skall man välja rörligt eller fast är det nån som är insatt? funderar på ett treårs avtal med bytesrätt från vattenfall 56,6 öre har kört rörligt ett år nu. Hade jag tecknat på fast 1 år förra året så hade jag sparat 200kr räknade jag ut så rörligt är inte alltid billigast