0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Rickard skrivet 26 maj 2008, 14:28:30Mina misstankar kvarstår i alla fall, jag låter denna tråd ligga kvar så får var och en bedöma vad de tror själva.Håller i princip med Raffen, antingen har den "första" Panasonicen aldrig fungerat, eller så är det bluffinlägg.Är det någon som vet om det ens skiljer något mellan en AVT-pump och en helt vanlig Panasonic?Hej Rickard! AVT-pumparna har ju scrollkompressor och 10 års garanti, annars är väl enda skillnaden att det är ett litet annat specialtak på ovansidan av pumpen med lite isolering i (till vilken nytta vet jag inte?), samt plastkoppar av någon slags skumplast som isolering över rörkopplingarna till ytterdelen.Mvh Raffen.
Mina misstankar kvarstår i alla fall, jag låter denna tråd ligga kvar så får var och en bedöma vad de tror själva.Håller i princip med Raffen, antingen har den "första" Panasonicen aldrig fungerat, eller så är det bluffinlägg.Är det någon som vet om det ens skiljer något mellan en AVT-pump och en helt vanlig Panasonic?
Citat från: Raffen skrivet 26 maj 2008, 14:46:10Citat från: Rickard skrivet 26 maj 2008, 14:28:30Mina misstankar kvarstår i alla fall, jag låter denna tråd ligga kvar så får var och en bedöma vad de tror själva.Håller i princip med Raffen, antingen har den "första" Panasonicen aldrig fungerat, eller så är det bluffinlägg.Är det någon som vet om det ens skiljer något mellan en AVT-pump och en helt vanlig Panasonic?Hej Rickard! AVT-pumparna har ju scrollkompressor och 10 års garanti, annars är väl enda skillnaden att det är ett litet annat specialtak på ovansidan av pumpen med lite isolering i (till vilken nytta vet jag inte?), samt plastkoppar av någon slags skumplast som isolering över rörkopplingarna till ytterdelen.Mvh Raffen.De har inte 10års total garanti 5års total + 5år på delar.//Rickard
Fråga till alla kunnare Varmisolerat garage på 40m2 - kikade på Varmthems alternativ "Folkvärmen" för 14 900 kr. Vad rekommenderar ni egentligen!!? Många besserwissrar som chattar här, så please, förklara enkelt Har kikat lite i forumet och kommer bara fram till att det är många kunnare med mkt åsikter i den här branschen... //Okunnig
Fick sälja en Panasonic HE-9 för ngn vecka sedan till en kund som fått en offert av varmahem.Mitt slutpris låg på ca 24000skr (14m rör) och offerten från varmahem hade landat på 40000skr (!!!) för samma pump som dom till deras försvar hade satt ett litet lutande tak på kan inte säga annat än patetiskt och att dom tidigare inläggen i tråden från i Maj -08 säkerligen var Varmahem som loggade på med tanke på att ingen av dom har varit in sedan en vecka efter första inläggen.Skum firma med skyhöga priser är vad jag tänker när jag hör firmanamnet.
Citat från: ghandi skrivet 06 oktober 2008, 13:26:26Fick sälja en Panasonic HE-9 för ngn vecka sedan till en kund som fått en offert av varmahem.Mitt slutpris låg på ca 24000skr (14m rör) och offerten från varmahem hade landat på 40000skr (!!!) för samma pump som dom till deras försvar hade satt ett litet lutande tak på kan inte säga annat än patetiskt och att dom tidigare inläggen i tråden från i Maj -08 säkerligen var Varmahem som loggade på med tanke på att ingen av dom har varit in sedan en vecka efter första inläggen.Skum firma med skyhöga priser är vad jag tänker när jag hör firmanamnet.Nu var väl ändå inte 24 000:- för en he 9 ett superpris heller precis......även om du har med 14 m rör.....
Hmm, oj vilken reaktion, har annat att göra än att svara på era inlägg... :-) Ursäkta min tanke var bara att tillägga att det faktiskt finns fler nöjda kunder för detta företag. Läste negativt kring dem och såg sen att någon fler skrivit positivt om dem! Reagerade instinktivt då vi som sagt också är nöjda... Men det verkar inte så populärt märker jag..! Vi hade från början 32000 kw per år och när vi sen satte in den första pumpen så fick vi 27000 kw per år, nu med AVT pumpen har vi ca 22300 per år. 1 och en halvplan på 160 kvm med direktel har vi. Sökte info kring pumpar för att vi ska köpa en pump till stugan och var intresserad av vad som sas i branschen kring pumpar, därför hittade jag hit. Bryr mig egentligen inte men kände att informationen inte stämde överrens med vår uppfattning kring Varmthem... Trevlig helg!
I vart fall sparar varmt hems värmepumpar inte just nåt mer än en vanlig Panasonic, däremot är de dyrare, några dm rörisolering är väl det som skiljer som mest.Säg att de kan spara 100-200 kWh/år mer än en vanlig Panasonic så är vi nog rätt nära sanningen.10 000 kWh/år är nog inte omöjligt att spara, men mellan 5000 och 7000 är nog mer vanligt.
köpte en panasonic cs-e9ekeb av varmthem. kostade dyrt men har inget övrigt att anmärka.
Citat från: kattjaevel skrivet 04 januari 2009, 13:41:00köpte en panasonic cs-e9ekeb av varmthem. kostade dyrt men har inget övrigt att anmärka.Du har skrivit två inlägg på detta forum. I det förra skrev du:"jo jag köpte en avt i somras å nu har det varit -20 å den fungerar fortfarande med +20 inomhus. nu har vi två våningar och dålig planlösning. kolla gärna finansiering och garantier innan ni köper."Hmmm.... Marknadsföring ?/Gano