0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
om nu husdata är uppköpt av IVT borde väl dom använda programvaran eller har dom bara lagt ner det??
Har du varit inne och justerat värdena i regulator?Ta och skriv upp alla värden som du kan få ut så att vi kan ta en titt på dessa.Skriv även vilken programversion som du harMvhTony
Hej Stockholmx15Vad har du för värmekurva?
Citat från: Stockholmx15 skrivet 28 december 2008, 15:44:23Har du varit inne och justerat värdena i regulator?Ta och skriv upp alla värden som du kan få ut så att vi kan ta en titt på dessa.Skriv även vilken programversion som du harMvhTonyHejHar inte ändrat något mer än VV till komfort för 3 dagar sedan. Då vi har haft problem med att VV har tagit slut.Här kommer värdena nedan. Har inte vågat ta mig in i service menyn ännu kanske de värdena du behöver. Men jag börjar med dessa...Varvtal 46(46)T1 33.5(33.6)*värmebehov**värmesäsong*VV drift komfortT3 55.8(55.00)Version 2.17.5V/H 23.0/50.0T2 -1.7T6 69.4T8 28.1T10 1.3T11 -3.1Mvh/A
Finns det någon trådlös inomhus givare att köpa som passar X15?
HejFinns det någon trådlös inomhus givare att köpa som passar X15?Mvh/A
HejÄr golvvärmesystemet injusterat av installatören och har du fått protokoll på detta?Jag noterad också att du har termostater på golvvärmen. Om du vill få ut max av din vp så ska termostarerna kopplas bort och du justerar vattenflödet på returventilerna så att termperaturen i rummen blir lika.Med tanke på vad du skrev "Plan 1:Framledningstemp (°C): 30.8Total slinglängd (m): 343.0Tryckfall över fördelaren (1) (kPa): 21.49Totalt flöde (l/s): 0.222Plan 2:Framledningstemp (°C): 39.4Total slinglängd (m): 393.0Tryckfall över fördelaren (1) (kPa): 6.77Totalt flöde (l/s): 0.229"Så verkar det vara dags att justera om alla golvvärmefördelare.MVhTony