0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
grattis meckarmulle.köp en bingolott , kanske du har tur även med den....vad heter dina NA pumpar ?? (beteckning)mvhNiklas
Undrar varför ni klagar jag har en nordic air 11000ir för 2500 sek gick som en klocka i vintras, grannen och svågern har vars en från samma sändning derass går också.Tror det beror mer på om man har tummen mitt i handen och var i landet man bor.samma sak hör man om biltemas grejer inget fel på dom om man vet vad man sysslar med.
Verkningsgrad vid låg utetemp,bor i skåne och hade som kallast runt 8-10 minus grader och det var inte mer än 2-3 dagar.Raffen du skriver att ni bara är realistiska vad det gäller nordic air pumparna,det är defenitivt inte min pump du beskriver.Syrran och hennes gubbe har sin pump som enda värme källa i sitt hus och det har fungerat lysande under 2års tid+att elräkningen är där inget att orda över.Raffen vad andra tycker om nordic air pumparna rör mig inte i ryggen vad som gäller är hur min fungerar.
Den enda grannen jag har som inte har bergvärme har faktiskt 2 st NA-pumpar, modellerna har jag ingen aning om. Men pumparna har klarat 2 vintrar och grannen är nöjd. Så funka kan de tydligen./Paj
Raffen äger du en Na,om inte varför detta sjukliga intresse av att vara inne och skriva negativt i alla Na trådar.Det hade räckt med den första, alla här vet vad du tycker om Na.,Ditt uppdrag här är slutfört, du kan gå vidare och bomba något annat forum med din negativitet.Jag kan inte förstå vad du får ut av det skaffa dig ett liv.MvhStefan
Råd och tips här är ett smakprov på vad du har skrivit:Hej Raptus! Jaså säger du det! Det måste jag väl ha missat då isf, för hittills har jag inte hört talas om någon som har varit nöjd med sin Nordic Air-pump, utan de har bara varit till bekymmer ivf som värmepump, däremot kan jag tänka mig att de skulle kunna fungera som AC möjligtvis. Mvh Raffen.Hej Unclesven! Det bästa råd man kan ge dig om du vill slippa en massa bekymmer är nog att: lägg inte för mkt energi på denna pump och ev instruktionsbok/manual, utan vill du ha ett ordentligt utbyte av en luftvärmepump så skall du snarast byta ut denna NA9000 mot en annan värmepump av något av de mera kända och etablerade fabrikaten som finns på marknaden.Mvh Raffen.Hej Unclesven! Ja jag tror inte att du skall räkna med någon annan funktion än möjligtvis AC för din NA-pump, skall du ha en ordentlig värmefunktion också så får du nog skaffa dig en annan värmepump av ett mera etablerat och känt fabrikat.Mvh Raffen.Hej Dibobal! Stort grattis, du verkar att vara en av de ytterst få som tycks ha fått en värmemaskin istället för en ismaskin. Mvh Raffen.Hej Dibobal! Då gläds jag med dig i flera bemärkelser, inkl även grannen och svågern, stort grattis igen och jag önskar Er all lycka med Edra pumpar. Mvh Raffen.Inte många råd eller tips där inte ,så varför söker du inte dig till ett forum där du gör nytta.MvhStefan enligt raffen en av de få nöjda Na ägarna.