0 medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
Är det någon som haft problem med att gasen läckt ut? Jag har två Zibro 1235 där gasen verkar ha läckt ut ur bägge (eller helt ur ena och den andra har klart mindre effekt än innan).Nu är Zibro 1235 inte exakt samma pump, men det är samma typ av kontakt./N
Hej Nicco! Vad är det du säger?? Har gasen gått ur båda dina Zibro 1235-pumpar?? Detta skall ju vara helt omöjligt enligt vår forummedlem med samma namn eftersom dessa pumpar är försedda med världens bästa snabbkopplingar, skall enligt honom vara klart mkt effektivare och säkrare än vanliga konade rörkopplingar. http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?action=profile;u=20268Mvh Raffen.
Jag har hört att det är rätt vanligt med läckage om man flyttar denna typ av pumpar.Har ingen egen erfarenhet av det, men som sagt, det skall visst vara rätt vanligt just vid demontering/flytt.
Citat från: Raffen skrivet 10 november 2009, 22:49:33Hej Nicco! Vad är det du säger?? Har gasen gått ur båda dina Zibro 1235-pumpar?? Detta skall ju vara helt omöjligt enligt vår forummedlem med samma namn eftersom dessa pumpar är försedda med världens bästa snabbkopplingar, skall enligt honom vara klart mkt effektivare och säkrare än vanliga konade rörkopplingar. http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?action=profile;u=20268Mvh Raffen.Citat från: nicco skrivet 10 november 2009, 22:36:01Är det någon som haft problem med att gasen läckt ut? Jag har två Zibro 1235 där gasen verkar ha läckt ut ur bägge (eller helt ur ena och den andra har klart mindre effekt än innan).Nu är Zibro 1235 inte exakt samma pump, men det är samma typ av kontakt./NVilket sammanträffande nicco! Samma dag, samma kväll som jag argumenterar för att kvalitetssäkrade QK-kopplingar av hög kvalité är helt överlägsna traditionell metod att på fri hand, på plats med olika tillgängliga verktyg kona, vacuumsuga och dra ihop sköra kopparledningar så kan du "vittna" om TVÅ läckande ZibroSC1235... Det Du Raffen kallar jag sammanträffande.Händelsen påminner mig märkligt nog den gamla historien om den skånske odalsonen som ryckt in till värnplikt och skulle övas i vakttjänst av en officer. Nu var det eximinationsdags.Vad gör Du om fienden kommer framifrån? Skriker halt och om dom inte stannar skjuter jag. Vad gör Du om dom kommer från vänster? Skriker halt och sedan skjuter jag. Och vad gör Du om dom kommer från höger? Skriker halt annars skjuter jag. Bra säger officeren men vad gör Du om dom kommer bakifrån? Den värnpliktiga stirrar länge och säger sedan på skorrande skånska, KAN DI VA SÅ DJÄVLIGA..?
Citat från: Raffen skrivet 10 november 2009, 22:49:33Citat från: nicco skrivet 10 november 2009, 22:36:01Vilket sammanträffande nicco! Samma dag, samma kväll som jag argumenterar för att kvalitetssäkrade QK-kopplingar av hög kvalité är helt överlägsna traditionell metod att på fri hand, på plats med olika tillgängliga verktyg kona, vacuumsuga och dra ihop sköra kopparledningar så kan du "vittna" om TVÅ läckande ZibroSC1235... Det Du Raffen kallar jag sammanträffande.Händelsen påminner mig märkligt nog den gamla historien om den skånske odalsonen som ryckt in till värnplikt och skulle övas i vakttjänst av en officer. Nu var det eximinationsdags.Vad gör Du om fienden kommer framifrån? Skriker halt och om dom inte stannar skjuter jag. Vad gör Du om dom kommer från vänster? Skriker halt och sedan skjuter jag. Och vad gör Du om dom kommer från höger? Skriker halt annars skjuter jag. Bra säger officeren men vad gör Du om dom kommer bakifrån? Den värnpliktiga stirrar länge och säger sedan på skorrande skånska, KAN DI VA SÅ DJÄVLIGA..?
Citat från: zibrosc1235 skrivet 11 november 2009, 07:25:32Citat från: Raffen skrivet 10 november 2009, 22:49:33Citat från: nicco skrivet 10 november 2009, 22:36:01Vilket sammanträffande nicco! Samma dag, samma kväll som jag argumenterar för att kvalitetssäkrade QK-kopplingar av hög kvalité är helt överlägsna traditionell metod att på fri hand, på plats med olika tillgängliga verktyg kona, vacuumsuga och dra ihop sköra kopparledningar så kan du "vittna" om TVÅ läckande ZibroSC1235... Det Du Raffen kallar jag sammanträffande.Händelsen påminner mig märkligt nog den gamla historien om den skånske odalsonen som ryckt in till värnplikt och skulle övas i vakttjänst av en officer. Nu var det eximinationsdags.Vad gör Du om fienden kommer framifrån? Skriker halt och om dom inte stannar skjuter jag. Vad gör Du om dom kommer från vänster? Skriker halt och sedan skjuter jag. Och vad gör Du om dom kommer från höger? Skriker halt annars skjuter jag. Bra säger officeren men vad gör Du om dom kommer bakifrån? Den värnpliktiga stirrar länge och säger sedan på skorrande skånska, KAN DI VA SÅ DJÄVLIGA..?Hej Zibrosc1235! Ja vilket sammanträffande du, ja jag hoppas nu bara inte att du tror att det är någon slags komplott mot dig här, för jag har precis som du (antar jag ivf) inte den blekaste aning om vem den här Nicco är, men jag kunde ju naturligtvis inte låta bli att kommentera hans inlägg. Jag måste erkänna att jag började faktiskt nästan tro lite på din beskrivning av de här superduper-snabbkopplingarna, men nu föll ju den tron direkt ner i källaren och placeras härmed tyvärr i samma fack som övriga undermåliga snabbkopplingar som finns på alla dessa QC-pumpar. Mvh Raffen.
”Det går inte lära gamla hundar att sitta” sägs det…Rätt intressant och fascinerande faktiskt att du inte kan ta åt dig av kritiken som tidigare har varitmot ditt sätt att ”dissa” både det ena och andra, enbart baserat på dina egna fantasier…Jag orkar inte ens bemöta dina uttalanden längre, då dom säger mer om dig som person än om dessa snabbkopplingar i helhet, men okej:Faktum kvarstår ju att dessa kopplingar används över hela världen i en massa olika ändamål och du ska inte tro att värmepumpar är någon ”high end applikation”…Tillverkar man snabbkopplingar åt bland annat NASA så kan man nog tillverka en koppling till liten sketen värmepump.För en sekund så tyckte jag att det var synd att du tidigare lämnade forumet, och jag blev uppriktigt glad när du kom tillbaka, MENnär du fortsätter exact i samma spår som tidigare, så kan jag inte låta bli att fundera över din arrogans och dina attitydsproblem!Ödmjukhet är knappast ditt middle name.
Om nu zibrosc1235 råkar jobba på Zibro så vill jag ha kontakt med dig så jag bara bli kopplad till en mobilsvar när jag försöker få support hos Zibro... Pma mig gärna.
Jag sågade Raffen rätt ordentligt när han tidigare Ricards värmepumpsguide, fällde en summering av vad Ricard presenterat som 'tror och nog' till att bli rena sanningar som att QC pumpar är av engångsmodell som man inte kan få service på o.s.v.Jag gjorde det i ett PM eftersom jag var irriterad och inte ansåg att det hörde hemma i tråden. Om det gjorde att Raffen lämnade forumet om än tillfälligt, vet jag inget om, men det var i alla fall inte avsikten.Däremot måste jag nog hålla med dig och det får nog gälla Raffen och övriga som sätter en ära i att skriva ner fulpumpar, att gör det gärna, men gör det med fakta. Jag kommer inte se det som ett personligt misslyckande om det skulle visa sig att min fulpump inte är en så bra investering som jag hoppas och trott. För mig var det en inkörsport till LVP världen och skulle jag inom något år bestämma mig för eller tvingas till att köpa en större och dyrare dito, har jag mycket kunskap med mig som troligtvis gör att jag gör ett bättre val.Men att ideligen läsa om att pumparna vi investerat i är av så låg kvalitet att det är rena undret om de klarar 2 år, att de väsnas så mycket att de inte går att använda, att de är mer miljöovänliga o.s.v. då skulle jag gärna se lite mer fakta och lite mindre 'drevet går snack'. Jag tycker det är tröttsamt att by default gå in i försvarsställning till något som jag själv köpte som ett expriment men har goda erfarenheter av./putte
Här är en länk till dig som kommer att få vissa att hosta när man tjafsar om fina märket xxxxx:http://www.appliancemagazine.com/news.php?article=6828&zone=0&first=1