0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Yonas! Man skall nog ta vissa av dessa siffror med en nypa salt, för ibland är det nog så att de inte riktigt stämmer med verkligheten, eller att det är något slags önskeläge som kanske aldrig inträffar. På min egen Panasonic E9:a t.ex står det att minimiförbrukningen är 165 watt, men den har aldrig någonsin förbrukat mindre än ca 340-350 watt, för sen stänger den isf ned och går i offläge.Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 05 mars 2008, 21:20:10Hej Yonas! Man skall nog ta vissa av dessa siffror med en nypa salt, för ibland är det nog så att de inte riktigt stämmer med verkligheten, eller att det är något slags önskeläge som kanske aldrig inträffar. På min egen Panasonic E9:a t.ex står det att minimiförbrukningen är 165 watt, men den har aldrig någonsin förbrukat mindre än ca 340-350 watt, för sen stänger den isf ned och går i offläge.Mvh Raffen.Jadu Raffen då måste jag säga att kompressorn på E9:an rent ut sagt är värdelös...... till och med min Nocria kan ju inverterstyra ner under 300w..... och du har ju hela tiden hävdat att man inte ska köpa för stor pump pga att den då börjar gå on/off när effekbehovet är lågt...... men nu har du ju själv bekräftat att det bara är rent svammel.//Krister
Citat från: Northkingen skrivet 05 mars 2008, 21:51:26Citat från: Raffen skrivet 05 mars 2008, 21:20:10Hej Yonas! Man skall nog ta vissa av dessa siffror med en nypa salt, för ibland är det nog så att de inte riktigt stämmer med verkligheten, eller att det är något slags önskeläge som kanske aldrig inträffar. På min egen Panasonic E9:a t.ex står det att minimiförbrukningen är 165 watt, men den har aldrig någonsin förbrukat mindre än ca 340-350 watt, för sen stänger den isf ned och går i offläge.Mvh Raffen.Jadu Raffen då måste jag säga att kompressorn på E9:an rent ut sagt är värdelös...... till och med min Nocria kan ju inverterstyra ner under 300w..... och du har ju hela tiden hävdat att man inte ska köpa för stor pump pga att den då börjar gå on/off när effekbehovet är lågt...... men nu har du ju själv bekräftat att det bara är rent svammel.//Krister Hej Kingen! Nej då Krister, så är det ju naturligtvis inte, och svammlet får du ju som vanligt stå för själv i det här fallet tycker jag. Jag tog ju bara ett exempel ur det verkliga livet förstår du. Helt rätt annars att man inte skall köpa allt för stor pump, och dina 300 watt, det måste väl vara innerdelsfläkten va?? Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 05 mars 2008, 21:59:33Citat från: Northkingen skrivet 05 mars 2008, 21:51:26Citat från: Raffen skrivet 05 mars 2008, 21:20:10Hej Yonas! Man skall nog ta vissa av dessa siffror med en nypa salt, för ibland är det nog så att de inte riktigt stämmer med verkligheten, eller att det är något slags önskeläge som kanske aldrig inträffar. På min egen Panasonic E9:a t.ex står det att minimiförbrukningen är 165 watt, men den har aldrig någonsin förbrukat mindre än ca 340-350 watt, för sen stänger den isf ned och går i offläge.Mvh Raffen.Jadu Raffen då måste jag säga att kompressorn på E9:an rent ut sagt är värdelös...... till och med min Nocria kan ju inverterstyra ner under 300w..... och du har ju hela tiden hävdat att man inte ska köpa för stor pump pga att den då börjar gå on/off när effekbehovet är lågt...... men nu har du ju själv bekräftat att det bara är rent svammel.//Krister Hej Kingen! Nej då Krister, så är det ju naturligtvis inte, och svammlet får du ju som vanligt stå för själv i det här fallet tycker jag. Jag tog ju bara ett exempel ur det verkliga livet förstår du. Helt rätt annars att man inte skall köpa allt för stor pump, och dina 300 watt, det måste väl vara innerdelsfläkten va?? Mvh Raffen.Jadu Raffen tror du mig inte så är du välkommen att komma och läsa av elmätaren själv...... garanterar att den kan gå ner till minst 280w..... så fortsätt svammla på du....... //Krister
Ja det er jeg fullstendig klar over at det er minimum avgitt effekt. Tror du har misforstått meg. Det jeg mente var at for en pumpe som kan levere helt ned til 600w, er disse 600wattene lite effektive og de klarer ikke å holde varmen i et hus med dette. Det er vel så og si aldri at en pumpe vil levere mindre enn 1200-1500w minimum for å få varme uansett.
Da er det vel bedre at inverterpumpen går i standbylage istedenfor. 600w kan umulig ha noen effekt på et helt hus, selv om det er vår osv. osv