0 medlemmar och 55 gäster tittar på detta ämne.
Hej. Jag sitter här och funderar lite på det här med min Fomapump. Nu har jag ju faktiskt börjat få lite bra snurr på den, och min lilla fundering att den typ skulle kräva ca 45 ºC vid inloppet på pumpen för att stegra snabbt gick i stöpet idag efter ytterligare lite tömning på gas. En fundering jag har är att tydligen är målet att få amp att landa på ca 7.10-7-20. Men har det någon betydelse vilken temp det är ute? Efter att jag har lagt ner några timmar idag igen på att iaktta pumpen efter tömningen, ca 1 ºC ute väldigt fuktigt,32 ºC i inloppet så stegrar den upp till lite över 6amp på någon minut,sen så bara ökar den relativt snabbt till mellan 7.10-7.45. Och där ligger den och pendlar, sen så har jag en sådan där digital stektermometer som jag har satt fast med straps på det grova gasröret på innedelen och försökt få så bra kontakt som möjligt(ingen kylpasta) och den visade ca 78-80 ºC hela tiden.
jadå.J
Citat från: Josefin skrivet 06 februari 2009, 21:18:24jadå.Jsom jag sa tidigare jag labbade med en liknande här hemma.dränerade ur en hel del gas ur den o nu går den som tåget !!avfrostar som den skall.har du någon koll på A ??