0 medlemmar och 17 gäster tittar på detta ämne.
Jag tror att givaren sitter på utvattnet från vvx. Tempen på vattnet varierar med utetemperaturen. Men ordnar man så som jag skrev i förra inlägget. Samt shuntautomatik för värmen så klarar man sig längre än vad man kan föreställa sig innan man måste stödelda med elapatronen.Nu kan jag inte ställa in temperaturen exakt. men det pendlar mellan 54-58 grader. Killarna som monterade min pump fick aldrig energicentrapumpen att fungera mer än ett par veckor i sträck. Jag hann avverka två stycken och sen var det slut utbytespumpar i sverige. Jag har lagt ned mycket tid själv samt Ace på forumet. Men grabbarna hjälpte mig genom att slakta en panasonic e9 luft/luft och göra ett provisorium. Jag är så nöjd med den att jag skulle tveka om jag fick en ny utedel från energicentra.
flytande = givaren i kontrollenhetenfast = givaren på utgången vvxmvh. ACE
Vad var det för fel på de två pajade utedelarna?Mvh Thomas
Que...??Har Poha en ombyggd panasonic L/L till L/V med energicentrastyr eller vad menar du Poha.Om nu 2 pumpar hade problem låter det som ett styrproblem, kan Greven upplysa om vad som felade...?
Citat från: ace skrivet 07 april 2008, 19:56:16flytande = givaren i kontrollenhetenfast = givaren på utgången vvxmvh. ACEVad innebär givaren i kontrollenheten?. Är det någon reglering på cirkpumpen?.Om inte bör man ha högt el lågt flöde?.Hällsningar Niclas
Det är panasonics styr. Vilket gör det mer eller mindre omöjligt att få till styret på egen hand utan att göra egen avfrostning och frekevensomriktare. Men det är energicentras vvx.Den hjälpte inte att byta styrkort i vvxen på den första. Den betedde sig underligt ändå. Den andra la av och vi upptäckte en mikroskopisk läcka. Men den ville ändå inte fungera. Sedan byttes vvxen ut också. Fungerade ändå inte som det skulle. Då blev det en moddad panasonic. Peppar, peppar. Men den har fungerat i över två månader oklanderligt.