0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: sebbe skrivet 20 januari 2008, 13:34:23Citat från: Stina skrivet 20 januari 2008, 12:54:29Jo man kan väl tycka att det blivit lite sandlådenivå hos någon,där det märks att adrenalinet tagit kommandot över förnuftet.Synd!Eftersom det ju är kunniga människor som framför åsikterna.Gör som jag då - när den där kännspaka användarikonen dyker upp så blir det att hoppa över det inlägget och fortsätta läsa vid följande inlägg. Det blir då lättare för både ögon och nerver.Nån borde själv förstå att behandla skrivklådan nån annanstans, eller uppsöka läkare.Det var längesedan jag slutade läsa Raffens inlägg i den här tråden
Citat från: Stina skrivet 20 januari 2008, 12:54:29Jo man kan väl tycka att det blivit lite sandlådenivå hos någon,där det märks att adrenalinet tagit kommandot över förnuftet.Synd!Eftersom det ju är kunniga människor som framför åsikterna.Gör som jag då - när den där kännspaka användarikonen dyker upp så blir det att hoppa över det inlägget och fortsätta läsa vid följande inlägg. Det blir då lättare för både ögon och nerver.Nån borde själv förstå att behandla skrivklådan nån annanstans, eller uppsöka läkare.
Jo man kan väl tycka att det blivit lite sandlådenivå hos någon,där det märks att adrenalinet tagit kommandot över förnuftet.Synd!Eftersom det ju är kunniga människor som framför åsikterna.
hej ärade forum medlemmar.i bland så förstår folk en lätt vink men i bland förstår inte folk om man stampar dom i ansiktet.ett litet tale sätt som jag nyss skapade i brist på annat.ha de gött
Citat från: greven1 skrivet 20 januari 2008, 22:12:00hej ärade forum medlemmar.i bland så förstår folk en lätt vink men i bland förstår inte folk om man stampar dom i ansiktet.ett litet tale sätt som jag nyss skapade i brist på annat.ha de gött Syftar du på någon speciell? //Krister
Raffen:Du läser inläggen som fan läser bibeln. Jag flaggade för att det var en skämtsida genom att ange: Här ett utdrag från senaste fällningen, i sann journalistisk anda är den lika sann som..... Länken gick alltså till en skämtsida som avhandlade att Plus blivit fällda för ett inslag om en plastvagina... som var för trång.., du läste alltså inte ens innehålllet...Du rörde tidigare ihop kundens och Grevens uttalanden och har fortfarande inte svarat på grevens fråga i detta som löd: va fasen håller du på med raffen ??stirrar du dig så blind på o skriva negativft om mig så du inte ens läser vad jag skriver innan du kritisera mig.Det är Greven som det handlar om i denna tråd, inte dig, och Greven har bett dig att lugna ner dig. Dina inlägg lutar mer o mer åt i att vara ett slags talesman i detta ärende och du omnämns nu också på Metro:s sida.Detta forum företräds av Richard, och enbart Richard.Greven företräder sig själv, och ingen annan än Greven.Vi andra bidrar med åsikter, synpunkter, tips, infallsvinklar med mera, inte mer.Oavsett åsikter är det JÄVLIGT VIKTIG ATT MAN INTE BLANDAR IHOP DETALJERNA.Detta verkar tyvärr redan ha skett, kunden har gått ut i Ö.A och sagt att Greven har förtalat honom grovt, läser man Grevens skrivelser är dom HELT RENA, däremot finns det kommentarer på detta forum om kunden som kan vara det utlösande faktorn i kundens reaktion. (läs alltså att även kunden nu ev rör ihop källorna för ev förtal) De som i fortsättningen yttrar sig i denna tråd får fanimej åtminstone läsa igenom alla 20 sidor innan man trycker på "posta", då en del inte verkar haft vetskapen om detaljerna, och då är vi inte bättre än kvällspress-murvlarna som vi själva kritiserar, eller hur !
Bra, Rickard.Det är ungefär så jag oxå har sammanfattat det hela. Allt är inte svart eller vitt. (Även om Sverker ser ganska svart ut i såna här sammanhang.)Johnny HildingssonPS. Jag tror inte att jag står "mest på kundens sida". Med den info jag har fått del av hittills, så "står jag nog mera på Kristers sida" - i sak, men han kanske skulle kunnat hantera situationen lite smidigare. Krister har dock åtagit sig att göra ett jobb utan ett ordentligt avtal. Då är risken stor att det blir problem. Och problemen måste lösas. Inte bara för kundernas skull utan oxå för det egna företagets skull. Alla nöjda kunder är en tillgång - men, varje missnöjd kund riskerar att kosta företaget stora pengar. Ibland får man bita i det sura äpplet. DS.situationen lite smidigare. Han har ju sitt ansvar eftersom har har
En lagtext går att läsa hur som helst, i detta fallet ger den dessutom båda parter rätt beroende på hur man läser den.Jag vidhåller min uppfattning i frågan om rättegång, tror det är både utsiktslöst och dumt att dra upp detta ärende i tinget.Inte ens kunden kan väl förvänta sig att installationen blir fackmannamässigt utförd när han vägrar gå med på justeringar som skulle inneburit en mer fackmannamässigt utförd installation, lägg till detta att kunden själv gjort hälften av konverteringsjobbet (monterat radiatorerna och borrat hålen) så faller nog den delen av jobbet i princip helt.Fast det är klart, fungerar tinsrätten på samma sätt som redaktionen på PLUS så skulle kunden kunna vinna.