0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: greven1 skrivet 16 januari 2008, 15:36:02Hör av dig till villaägarnas jurist och lägg fram din syn på problemet så får du höra vad hon säger då..Sen att sätta snickarn som rörmokare verkar inte genomtänkt, kan tänka mig att de har synpunkter på detta. Däremot borde det inte vara "olagligt" eftersom vilken privatperson som helst får bryta och bända med rören hemma ifall man vill ha in vattenburen värme t.ex.. Tråkigt för alla inblandade, hoppas att det löser sig på ett snyggt sätt så att familjen i fråga får det värmesystem de tänkt sig från början, och så att Greven1 kan jobba vidare med sin verksamhet..
Nej fan heller, jag är en 08:a (fjollträsk). Men jag anade oråd, kollade upp, gjorde lite research , förstorade upp bilderna på inslaget och frågade Greven om några detaljer, sådant som en riktigt journalist ska göra innan man går ut med löpet. Är ganska så sugen på att be villaägarna om ett offentligt uttalande och att be konsumentrådgivaren att offentliggöra detta ärende. SVT trovärdighet fick en rejäl smäll med gårdagens inslag, faktiskt är nog detta det allvarligaste klaver dom gjort under sina 20 år.
Jag tycker att värmepumpen ska diskuteras i första hand.
Raffen: Det finns ju ingen större tvekan om vilken ställning DU har tagit heller. Det är en väldig skillnad i genomslagskraft att publicera något på sin hemsida jämfört med att sända ut det i SVT1 kl 21.00... Därför var det fel av SVT att inte bereda installatören tillfällde till ett genmäle.
Raffen,man kan lätt tro at du gottar dig i andras olycka,vilket jag förstår inte är fallet.Personligen kan jag lätt sätta mig in i grevens situation,att vid sidan av verksamheten ställa upp för en kamrats kamrat,och leverera prylar till självkostnadspris,och fixa en "amatör" som hjälpreda till installationen.Det blir lätt en hopblandning av den normala verksamheten som proffessionell företagare,och kompishjälp.Det är naturligtvis olyckligt att när man vill ställa upp och hjälpa en kompis(kompis) i all välmening,blir uthängd i TV som en skurk.Jag tror nog det är stöd Greven behöver,snarare är domedagsprofetsior.
hej har full förståelse för greven,jag vet att det finns "dåliga" kunder eller mindre bra kunder.som jämt ska ha maximal rabbat,hällst ska man sälja under inköps pris å betala för att bli av med grejerna...sen ska dom hällst ha 4års förlängd garanti,fri service å gratis reservdelar mm mm utan att betala en kr extra för nått då grejen pajat åter kommer dom å e flygförbannade,gormar skäller å lever omsamt att man givet ska släppa allt man gör just för att dom inträder i lokalen sen att man repar en rullator eller rullstol kvittar,det är dom som alltid ska gå i första led trots att det sitter en stackare utan "ben" på ett äldreboende