0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du Krister jag kan inte hitta någon info på er hemsida om detta med Plus?? Tyckte jag läste någonstans att det skulle komma info om det på er hemsida idag...... är det jag som är dålig på att leta eller har ni inte hunnit lägga upp någon info?Hoppas det ordnar sig för dig. ThumbsupLycka till!//Krister
Att SVT inte visar hela bilden är tråkigt, men som jag tidigare sagt hade det nog varit en bra affär för dig Krister att åtgärda alla felen när Sverker började gräva i det hela.Det hade nog blivit billigare med en kostnad på 20-30 000 för att åtgärda felen och slippa bli helt uthängd i Plus.
Hej Greven1! Som jag sagt tidigare och som Rickard också påtalar så kan jag inte heller se att du skulle kunna slippa ta ditt ansvar för de fel som upptäcktes vid besiktningen, detta oavsett vad som sagts under upphandlingen/åtagandet. Om du inte har skriftligt formulerat vad upphandlingen gäller/skall innehålla med kunden så lär dina argument inte vara gångbara alls i gällande instanser så som Allmänna reklamationsnämnden eller Tingsrätten. Så om jag vore som du, och ville fortsätta min verksamhet med hedern och ryktet i behåll, så skulle jag nog sluta omg med att hyperventilera, använda den här tiden från nu och omg ta kontakt med kunden och försöka att diskutera fram en vettig lösning för er båda parter, med målet att nå en hyfsad uppgörelse. Sen om du kommer att framträda i plus vid nästa program, eller att plus bara informerar att en uppgörelse har nåtts mellan er (vilket kan vara minst lika bra) spelar ju mindre roll Krister, huvudsaken är ju att livet isf går vidare för dig och din verksamhet, och ni har hedern och ryktet i behåll, vilket ju måste vara alla viktigast utgår jag ifrån.Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 16 januari 2008, 12:52:05Hej Greven1! Som jag sagt tidigare och som Rickard också påtalar så kan jag inte heller se att du skulle kunna slippa ta ditt ansvar för de fel som upptäcktes vid besiktningen, detta oavsett vad som sagts under upphandlingen/åtagandet. Om du inte har skriftligt formulerat vad upphandlingen gäller/skall innehålla med kunden så lär dina argument inte vara gångbara alls i gällande instanser så som Allmänna reklamationsnämnden eller Tingsrätten. Så om jag vore som du, och ville fortsätta min verksamhet med hedern och ryktet i behåll, så skulle jag nog sluta omg med att hyperventilera, använda den här tiden från nu och omg ta kontakt med kunden och försöka att diskutera fram en vettig lösning för er båda parter, med målet att nå en hyfsad uppgörelse. Sen om du kommer att framträda i plus vid nästa program, eller att plus bara informerar att en uppgörelse har nåtts mellan er (vilket kan vara minst lika bra) spelar ju mindre roll Krister, huvudsaken är ju att livet isf går vidare för dig och din verksamhet, och ni har hedern och ryktet i behåll, vilket ju måste vara alla viktigast utgår jag ifrån.Mvh Raffen.som jag tidigare påtalat så kommer de felande pres koppl att bytas ut utan kostnad.men sedan så övrig del av instalationen som vi inte debiterat/fått färdigställa så kommer vi naturligt vis inte att åtgärda om vi inte får ersättning för de jobb vi utfört.
hej.har i dag suttit i 3 timmar med min advokat där han tycker att vi anmäler svt till grn.har ännu inte tagit beslut om detta o är just nu för trött o slut för att fundera över detta efter nattens obefintliga sömn.så jag funderar på detta någon dag o ser helst att sverker själv hör av sig innan vi drar för höga vxl av detta.hur som hellst så tycker jag att det är otroligt svagt av svt o sända detta då dom fått all fakta o jag tvivlar starkt att kvinnan från villa ägarna bilvit upplyst om fakta.men det är ju ett sådant vinklat programm tittarna vill ha så då levererar dom detta.
Kompletterande uppgifter som inte har nämnts förut i detta ärende.....
Just detta fall tycker jag är rent hemskt j-vla illa, då kunden har fått hjälp med nedsatta priser osv från början och trots det ställer till med ett h-vete när det blir fel.