0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Rickard skrivet 16 januari 2008, 00:24:21En utblottad barnfamilj har nog minst lika stor anledning att undanhålla delar av sanningen som Energicentra har, förmodligen större.Det må så vara Rickard, och utblottade var de ju faktiskt i det närmaste, men allvarligast var väl att de egentligen inte fick något alls för sina pengar annat än ett dåligt utfört arbete, och är man någorlunda seriös som företagare så får man väl ändå ställa upp i programmet och berätta sin version av det hela isf, men inte ens det lyckades vederbörande med.Mvh Raffen.
En utblottad barnfamilj har nog minst lika stor anledning att undanhålla delar av sanningen som Energicentra har, förmodligen större.
Hej Greven1! Ja du Krister man upphör aldrig att förvånas, det måste jag säga. Du som har ett företag som säljer olika energilösningar har givetsvis det fulla ansvaret för att alla jobb blir rätt och fackmannamässigt utförda, samt att resp utrustningar fungerar som avsett för kunderna i fråga. Om nu kunden vill ha en lösning som är ekonomiskt intressant (så billigt som möjligt) är ju inte så konstigt, det vill vi ju alla ha, men då duger det ju inte att du skickar en snickare som skall fungera som rörmokare tillsammans med kunden, det måste du väl ändå förstå att det kan ju inte gå annat än fullständigt åt skogen.Sen att du försöker ge kunden skulden för detta tycker jag är rent dåligt av dig, när det givetsvis är du själv som är helt ansvarig för denna helt misslyckade installation.Mvh Raffen.
Detta är allvarligt !Sverker och Co har alltså nekat dig att göra ett genmäle, hoppas du har sparat faxlistan med tidsangivelse.Telia spar loggar på all teletrafik, så om du begär utdrag inom 2 mån kan du få underlag att du även ringt dom i god tid före sändning. Du ska först anmäla inslaget som partiskt, kontakta sen P.O . Sen kan du ju vara full i fan och kontakta TV4 om du nu har klara bevis för att SVT/Plus mörkat din förklaring. Var ditt uttalande om tingsrätten då nedklippt? Om ja ska du kontakta SVT jurister och begära att originalinspelningen av ditt uttalande ska säkras (sparas) för utvärdering av hur man klippt ned originalmaterialet.Har dom dessutom sänt detta i vetskapen med din förklaring kan du ev erhålla ett skadestånd.Anser att du genom ditt försäkringsbolag ev bör anlita en jurist.
Hej igen Greven1! Det är ju trevligt att du har fått stöd av Art Deco Krister, men du får ursäkta men det är min uppfattning att det är mkt sällsynt att företag luras av vanliga människor (kunder), det brukar vanligtvis var precis tvärtom. Jag förstår att du känner behov av att gå i försvarsställning för att kanske kunna återvinna förtroendet, men jag köper inte riktigt dina argument. Hur länge har du haft ditt företag Krister?? Du måste väl ändå ha rutiner och arbetssätt som reglerar de arbeten som ni utför, och skriftliga överenskommelser vad som gäller mellan er och resp kund eller?? För du är väl inte helt ny och grön inom branchen eller??Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 16 januari 2008, 01:29:46Hej igen Greven1! Det är ju trevligt att du har fått stöd av Art Deco Krister, men du får ursäkta men det är min uppfattning att det är mkt sällsynt att företag luras av vanliga människor (kunder), det brukar vanligtvis var precis tvärtom. Jag förstår att du känner behov av att gå i försvarsställning för att kanske kunna återvinna förtroendet, men jag köper inte riktigt dina argument. Hur länge har du haft ditt företag Krister?? Du måste väl ändå ha rutiner och arbetssätt som reglerar de arbeten som ni utför, och skriftliga överenskommelser vad som gäller mellan er och resp kund eller?? För du är väl inte helt ny och grön inom branchen eller??Mvh Raffen.så du menar på fullaste alvar om en av dina nära vänner ber dig om en gentjänst för att du fått hjälp av honnom tidigare att hjälpa en av hans anställda så skulle du rätta dig efter ett skriftligt avtal ?? är du från en annan planet!!behöver någon jag känner hjälp eller en gentjänst då är jag först att ställa upp.jag har rutiner som är normalt väldigt strikta ut mot kund men inte mot mina vänner.har haft 12-16 anställda sedan -99 så en del dummheter har jag lärt mig.är du en vanlig människa eller luras du ? fniss
Citat från: greven1 skrivet 16 januari 2008, 01:38:03Citat från: Raffen skrivet 16 januari 2008, 01:29:46Hej igen Greven1! Det är ju trevligt att du har fått stöd av Art Deco Krister, men du får ursäkta men det är min uppfattning att det är mkt sällsynt att företag luras av vanliga människor (kunder), det brukar vanligtvis var precis tvärtom. Jag förstår att du känner behov av att gå i försvarsställning för att kanske kunna återvinna förtroendet, men jag köper inte riktigt dina argument. Hur länge har du haft ditt företag Krister?? Du måste väl ändå ha rutiner och arbetssätt som reglerar de arbeten som ni utför, och skriftliga överenskommelser vad som gäller mellan er och resp kund eller?? För du är väl inte helt ny och grön inom branchen eller??Mvh Raffen.så du menar på fullaste alvar om en av dina nära vänner ber dig om en gentjänst för att du fått hjälp av honnom tidigare att hjälpa en av hans anställda så skulle du rätta dig efter ett skriftligt avtal ?? är du från en annan planet!!behöver någon jag känner hjälp eller en gentjänst då är jag först att ställa upp.jag har rutiner som är normalt väldigt strikta ut mot kund men inte mot mina vänner.har haft 12-16 anställda sedan -99 så en del dummheter har jag lärt mig.är du en vanlig människa eller luras du ? fnissHej igen Greven1! Jodå jag är en helt vanlig människa, och från just den här planeten förstår du Krister, och om du nu har lärt dig en hel del genom åren som du säger, så kan man ju fråga sig hur du kan göra bort dig så gruvligt just när det gäller genom en vän som du själv säger, för det var ju bland det första man fick lära sig, att släkt och vänner kan ju oftast vara allra värst. Så i det fallet kan det nog vara som allra viktigast att ha allt på pränt.Mvh Raffen
Citat från: Raffen skrivet 16 januari 2008, 01:46:59Citat från: greven1 skrivet 16 januari 2008, 01:38:03Citat från: Raffen skrivet 16 januari 2008, 01:29:46jaa såå orolig e jag inte då det e upphandlat att allt skall ske på löpande räkning + material.sedan om kunden avbryter mitt i pågående arbete så måste det vara helt upp till kunden.o sedan komma o påstå att de är undermåligt utfört då det inte ens är upphängt färdigt måste vara ett dåligt skämt.
Citat från: greven1 skrivet 16 januari 2008, 01:38:03Citat från: Raffen skrivet 16 januari 2008, 01:29:46
Citat från: Raffen skrivet 16 januari 2008, 01:29:46