Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nordic Air varmluftspump/strateg trade/ alias TES SCANDINAVIEN AB  (läst 12853 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad NIPA

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
 >:( STRATEG TRADE har startad ny firma med samma personer nu heter dom TES SCANDINAVIA AB.Helt sjukt
tycker jag sprid detta så mycket som ni kan.Dom har även en hemsida där man kan skicka mejl.Bomba så mycket ni orkar. Bytt ut min NA11000IR mot en mitsubishi.Någon som vill köpa mina nordic grejjor?Kompressor skurit.men innerdel och fjärrkontroll funkar.Kanske någon som behöver reservdelar?

Utloggad rickardsohlin

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
Bäste NIPA,

Ibland är det inte fel att ha förstahandsinformation när man gör sina uttalanden! Vi på TES Scandinavia är fd anställda på Strateg Trade! De som ägde företaget från början till slut är idag en av våra största konkurrenter idag! Vi på TES fick möjligheten att ta över några av de agenturer som Strateg Trade lämnade efter sig, men Nordic Airs var Strateg Trades eget varumärke och något som ingen ville ta över/köpa. Det konkurslager på Nordic Air som Strateg lämnade efter sig köptes upp av ett företag som heter Miljösparbolaget i V:a Frölunda, och som möjligtvis kan tillhandahålla vissa reservdelar etc. Så låt mig understryka, TES Scandinavia har inget att göra med Strateg Trade eller Nordic Air värmepumpar, förutom att några av oss var anställda där en gång i tiden.

Har du fler frågor så är du välkommen att ringa eller maila!

Med vänliga hälsningar,
Rickard Sohlin
Marknadsansvarig och delägare
TES Scandinavia AB
www.tesscandinavia.se
 

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
fel fel ...hade man idag....avfuktare säljes......

Utloggad Art Deco

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2101
  • Karma +9/-4
Hmmm....
Om man reagerar på en insändare från den 7 januari först den 18 december verkar man inte bevaka sitt affärsområde så där noga precis. få se nu om NIPA replikerar innan 2010... ;)
Friskt kopplat - hälften brunnet ....

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
ESB ´heter ju dom som säljer gamla na pumpar....TES säljer väl bara avfuktare.......lätt att ta fel på namn.... studs

Utloggad Art Deco

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2101
  • Karma +9/-4
ESB hade först annonser i småblaskor, sen annonserade man på blocket, sen ändrade man till pool-värmare, och slutligen annonserade man på andra mindre internet-annonser istället, så man har kunnat följa stratgin av annonsvalet.........
Friskt kopplat - hälften brunnet ....

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
Dom stog några montrar bort från mig på hem o villa......

Utloggad nerko

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 18
  • Karma +0/-0
SV: Nordic Air varmluftspump/strateg trade/ alias TES SCANDINAVIEN AB
« Svar #7 skrivet: 19 december 2008, 17:02:25 »
Bäste NIPA,

Ibland är det inte fel att ha förstahandsinformation när man gör sina uttalanden! Vi på TES Scandinavia är fd anställda på Strateg Trade! De som ägde företaget från början till slut är idag en av våra största konkurrenter idag! Vi på TES fick möjligheten att ta över några av de agenturer som Strateg Trade lämnade efter sig, men Nordic Airs var Strateg Trades eget varumärke och något som ingen ville ta över/köpa. Det konkurslager på Nordic Air som Strateg lämnade efter sig köptes upp av ett företag som heter Miljösparbolaget i V:a Frölunda, och som möjligtvis kan tillhandahålla vissa reservdelar etc. Så låt mig understryka, TES Scandinavia har inget att göra med Strateg Trade eller Nordic Air värmepumpar, förutom att några av oss var anställda där en gång i tiden.

Har du fler frågor så är du välkommen att ringa eller maila!

Med vänliga hälsningar,
Rickard Sohlin
Marknadsansvarig och delägare
TES Scandinavia AB
www.tesscandinavia.se
 

Hej Rickard!

Tycker du ska kolla upp "ditt" företag bättre för det märkliga är att en kille som heter Patrik satt som VD och styrelseledamot för Strateg Trade sitter som Styrelseledamot i ert TES Scandinavia men det är väl slumpen kanske...

//Ferdy

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
Sluta nu  TES säljer avfuktare inte värmepumpar.........även nu om det är folk som är frÃ¥n strateg........vad vill du dom skall göra....gÃ¥ pÃ¥ socialbidrag......en annan sak du vill ju själv sälja din Nordic vidare är du sÃ¥ mycket bättre dÃ¥?
« Senast ändrad: 19 december 2008, 17:49:26 av Nisse-Gurra »

Utloggad nerko

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 18
  • Karma +0/-0
SV: Nordic Air varmluftspump/strateg trade/ alias TES SCANDINAVIEN AB
« Svar #9 skrivet: 19 december 2008, 17:59:11 »
Sluta nu  TES säljer avfuktare inte värmepumpar.........även nu om det är folk som är frÃ¥n strateg........vad vill du dom skall göra....gÃ¥ pÃ¥ socialbidrag......en annan sak du vill ju själv sälja din Nordic vidare är du sÃ¥ mycket bättre dÃ¥?

Du skriver och läser som direkt från särskolan,Jag ska inte sälja någon NA! kolla trådstartaren.

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
står det Nerko någonstans i inlägget?.....tack för påhoppet om särskolan förresten..... Thumbsup

Utloggad nerko

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 18
  • Karma +0/-0
SV: Nordic Air varmluftspump/strateg trade/ alias TES SCANDINAVIEN AB
« Svar #11 skrivet: 19 december 2008, 18:10:26 »
Trodde att du adresserade mig,Ber om ursäkt för påhoppet om särskolan :'(
Var irriterad pÃ¥ Mr.sohlins lysande förklaring.No hard feelings?  *vinkar*

Utloggad Hansson

  • Värmer med ved ej
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 1728
  • Karma +3/-1
  • Kön: Man
    • Min logger
SV: Nordic Air varmluftspump/strateg trade/ alias TES SCANDINAVIEN AB
« Svar #12 skrivet: 19 december 2008, 19:02:22 »
Du skriver och läser som direkt från särskolan,Jag ska inte sälja någon NA! kolla trådstartaren.
Sc:,h
Baxi solo innova 30kw 2000L ackumulatortank
Jøtul I 520 FL.MITSUBISHI FH35 VEHZ.
http://www.e-logger.se/pub?hansson&p=1

Utloggad Mr.Panasonic

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 146
  • Karma +1/-0
Bäste NIPA,

Ibland är det inte fel att ha förstahandsinformation när man gör sina uttalanden! Vi på TES Scandinavia är fd anställda på Strateg Trade! De som ägde företaget från början till slut är idag en av våra största konkurrenter idag! Vi på TES fick möjligheten att ta över några av de agenturer som Strateg Trade lämnade efter sig, men Nordic Airs var Strateg Trades eget varumärke och något som ingen ville ta över/köpa. Det konkurslager på Nordic Air som Strateg lämnade efter sig köptes upp av ett företag som heter Miljösparbolaget i V:a Frölunda, och som möjligtvis kan tillhandahålla vissa reservdelar etc. Så låt mig understryka, TES Scandinavia har inget att göra med Strateg Trade eller Nordic Air värmepumpar, förutom att några av oss var anställda där en gång i tiden.

Har du fler frågor så är du välkommen att ringa eller maila!

Med vänliga hälsningar,
Rickard Sohlin
Marknadsansvarig och delägare
TES Scandinavia AB
www.tesscandinavia.se
 



http://www.allabolag.se/befattningshavare/Tedsj%25F6%252C_Erik_Johan_Patrik/2bbb4bb0d2d770742473dbf3fcbfd990

 ???

Utloggad rickardsohlin

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
Ber om ursäkt att jag inte svarat tidigare!

Det stämmer som ni säger att Patrik satt som VD de sista 9 månaderna. Han ägde också en obetydande del under den perioden, utan majoriteten ägdes av externa ägare som också fattade besluten gällande Nordic Air. Dessa personer äger idag ett företag som är våra konkurrenter på avfuktare. Vi var anställda som hade bra kontakt med Wood's och efter att Strateg gick i konkurs så tog vi blev vi erbjudna att ta över Wood'sagenturen, och senare också två andra agenturer som vi jobbade med. Flertalet av Strateg Trades gamla agenturer har vi aldrig ens jobbat med.

Jag hoppas att ni förstår och inser att vi inte kan ta ansvar för ägarna till det bolaget hittade på.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!