0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fram med vv-slangen, montera dit en magnetventil som styrs via julgranstimer ställ in önskad intervall så kommer din vp vara isfri hela långa vintern
Galantz och Nordic Air är samma maskin - svar JA!!!BjörnK
Uschhh, jag blir så trötta på en del så man måste ju dra en vits för att det ska bli roligt.Vad är det för mening att köpa en billig vp och sen sitta här och undra vad som är fel för den isar igen totalt??Stod inte det på kvittot att isen den ingår i priset Nä rulla ut vv-slangen ur garaget sätt en magnetventil på vv-slangen som styrrs via stickkontakt med en julgranstimer, det borde man hitta för en 100ing, anlägg slangen ordentligt med en riktning och god spridning mot baksidan av din vp.Ha lite koll hur ofta man måste programmera avfrostning via julgranstimern, men den kommer garanterat inte ställa till ngra bekymmer igen med igenisning. Har tyvärr inhga bilder på detta ej heller på mitt andra förslag att om man inte har tillgång till vv så ersätt slangen och magnetventilen mot en varmluftspistol som hängandes bakom vp med jämna mellanrum värmer bort isen.Alternativet är ju att köpa en vp där man ej får isen på köpet, det vore enligt mig den allra bästa lösningenSjälv skulle jag betala för att få en isfri maskin och sen önska mig en sån i julklapp så att man inte saknar is till julgroggen imorgon kväll Thumbsup tomte:: önskar LuckymanP.s F.n det här meddelandet blev ju riktigt bra faktiskt D.s
Har en Chunlan 50 med samma problem.. Går det inte köra den i avfrostningläget längre på nått sätt för att få isen att försvinna?
Här har du mer ett automatiskt alternativ än Intruders semiautomaticUschhh, jag blir så trötta på en del så man måste ju dra en vits för att det ska bli roligt.Vad är det för mening att köpa en billig vp och sen sitta här och undra vad som är fel för den isar igen totalt??Stod inte det på kvittot att isen den ingår i priset Nä rulla ut vv-slangen ur garaget sätt en magnetventil på vv-slangen som styrrs via stickkontakt med en julgranstimer, det borde man hitta för en 100ing, anlägg slangen ordentligt med en riktning och god spridning mot baksidan av din vp.Ha lite koll hur ofta man måste programmera avfrostning via julgranstimern, men den kommer garanterat inte ställa till ngra bekymmer igen med igenisning. Har tyvärr inhga bilder på detta ej heller på mitt andra förslag att om man inte har tillgång till vv så ersätt slangen och magnetventilen mot en varmluftspistol som hängandes bakom vp med jämna mellanrum värmer bort isen.Alternativet är ju att köpa en vp där man ej får isen på köpet, det vore enligt mig den allra bästa lösningenSjälv skulle jag betala för att få en isfri maskin och sen önska mig en sån i julklapp så att man inte saknar is till julgroggen imorgon kväll önskar LuckymanP.s F.n det här meddelandet blev ju riktigt bra faktiskt D.s