0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej vi har fått ett trevligt problem vi köpte en ny spishäll till kåken..efter ca 6 månader så fick skrotet topp juck plattorna gick antingen på tomgång eller på fullfräs gick som inte å reglera mellan registret lessnade å bad om retursedel eller retur nr,japp vi fick ett retur nr men fick stå för frakten på egenhand vi förklarade för firman att vi ville ha igen pengarna å inte nån ny häll då vi köpt en ny maskin joo det va lungt för nån dag sen så pluppade det ner en räkning på 400kr förfrakten hemtill oss ?då har dom tittat på spisen å hävdar att den är använd ....joo men vad tror dom spisen funkade ju i 6mån å att dom inte skulle göra ett garanti/eller återköp på spisen pga att den va använd å att ebda sättet vi skulle slippa betala 400 kr va att åka till haparanda å hämta hem våran trasiga spis ...som har garantifast då började dom mjala om att produkten e tillverkad 04 hallå jag köpte spisen 06 å skiter i om den e tillverkad 1900 kallt bara den e ny då jag öppnar packetet...grrr fattar dumskallarna att produkten pajat under garanti tiden....hur svårt är det å fatta spisen gick sönder efter 6 månader förmodligen har man 2års garanti på grejerna jag vill ha igen mina 800kr som spishällen kostade + frakten jag fick betala för att lämna in grejen på koll har jag fel
Reklamera: http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_sv.htm